وداع دانش‌آموزان بیرجند با شهدای گمنام

خبرگزاری شبستان: برخی مدارس بیرجند امروز (۹ آبان) میزبان دو آلاله گمنام دفاع مقدس بودند تا فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل جوان نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، مراسم وداع با پیکر مطهر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز (9 آبان) با حضور دانش‌آموزان در برخی مدارس شهرستان بیرجند برگزار شد.

 

پیکرهای مطهر شهدا در جمع دانش آموزان مدارس هنرستان شهیدهاشمی نژاد، دبیرستان شهید رجایی، دبیرستان نمونه تربیت، دبیرستان امام حسین علیه السلام و سپاه انصارالرضا علیه السلام و مرکز آموزش 04امام رضا علیه السلام حضور یافت و حال و هوایی معنوی و آکنده از فرهنگ ایثار و شهادت به محفل آنان بخشید.

 

جامعه ما مرهون خون شهداست و این حرکت باعث نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم به ویژه نسل جوان خواهد شد.

 

براساس این گزارش؛ یکی از این دو شهید 16 ساله است که در منطقه شرق دجله در عملیات بدر اسفند سال 63 و شهید دیگر 18 ساله در عملیات خیبر در جزیره مجنون سال 62 به شهادت رسیده‌اند.

 

همچنین مراسم تشییع این شهدا یکشنبه 10 آبان ماه 7 صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی در حسینیه محبان الزهرا(سلام الله علیها) بیرجند واقع در میدان شهدا آغاز می‌شود و در ادامه برنامه ساعت 8:30 دقیقه پیکر شهدا از میدان شهدای بیرجند به سمت میدان ابوذر تشییع و در نهایت پیکر مطهر شهدا با انتقال به دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی دفن می‌شود.

 

 

کد خبر 497530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha