گواهان استبداد رژیم بحرین

شکنجه شدگان رژیم بحرین در کنگره اروپایی همبستگی با مردم بحرین به توضیح خشونت های رژیم این کشور پرداختند.

به گزارش خبرگزاری شبستان،روزنامه ال موند چاپ اسپانیا به مناسبت برگزاری کنگره اروپایی همبستگی با مردم بحرین در مادرید ، با دو نفر از شرکت کنندگان بحرینی در کنگره مذکور به نامهای جعفر الحسابی و سعید الشهابی مصاحبه نموده است.
این روزنامه در خصوص بیوگرافی جعفر الحسابی نوشته است : ایشان در گذشته زندانی سیاسی بوده و رهبر جنبش برای دموکراسی در بحرین تلقی می گردد . وی در لندن زندگی می کند و می گوید برای نخستین بار در سال 1995 به علت تهیه نشریه ای بازداشت و پس از آزادی به انگلستان مهاجرت کردم. در سال 2005 به بحرین بازگشته و به محض ورود به فرودگاه در برابر خانواده ام بدون هیچ دلیلی بازداشت شدم.
وی افزوده است : ماموران حکومت بحرین مرا در سلولی کوچک زندانی و شکنجه کردند تا به جنایاتی که انجام نداده بودم ، اعتراف کنم. 40 روز تمام در زندان انفرادی بوده و مرا کتک می زدند.
زمانی نیز که می خواستم بخوابم مرا با ضربات پی درپی بیدار کرده و از الکترو شوک استفاده می کردند. در این جریان قضات بحرین که شاهد شکنجه شدن من بودند نه تنها اجرای عدالت و نقش خود را فراموش کرده بودند ، بلکه سفارت انگلیس با وجود دارا بودن تابعیت انگلیسی ام ، هیچ اقدامی نکرد.

در ادامه مقاله به جمعیت یک میلیون نفری بحرین اشاره و گفته شده با وجود جمعیت 70 درصدی تشیع ، رژیم آل خلیفه که از سنی ها می باشد بر این کشور حکومت می کند.
سعید الشهابی نیز در این مصاحبه گفته است : در سال 1981 ، 71 نفر در بحرین شکنجه شده و در سال 1999 حدود 40 نفر زیر شکنجه کشته شدند.
وی تاکید کرد تظاهرات 14 مارس ، اقدامی صلح آمیز بود و حتی یک لاستیک آتش زده نشد.
با این وجود ، کشور به حالت اضطراری در آمد و مجازات اعدام که از سال 2007 انجام نشده بود ، دوباره صورت گرفت. در ادامه مقاله آمده است : یکی از جنبه هایی که دو معترض بحرینی با ورود خود به اسپانیا به دنبال آن هستند ، در هم شکستن دیوار سکوتی است که نسبت به وقایع بحرین بوجود آمده است.

 

کد خبر 50101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha