بیداری اسلامی نسخه تکثیر شده انقلاب ایران است

مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان، اظهار داشت: بیداری اسلامی نسخه تکثیر شده انقلاب اسلامی ملت ایران است و جنگ 22 روزه و 33 روزه لبنان و فلسطین نمونه های بارزی از آن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوستان، شب گذشته (14 تیر) در مراسم رونمایی از چهار کتاب دفاع مقدس که به مناسبت روز قلم در تالار شهید آوینی اهواز برگزار شد، گفت: دفاع مقدس دفاع جمعی است که هنوز بخش های زیادی از آن بازبینی نشده و این به دلیل بزرگی این حماسه می باشد.

 

وی افزود: در کدام حادثه تاریخی این گسترگی و تنوع وجود داشته و در کدام حماسه آحاد مختلف مردم 8 سال حضور یافته اند، اگر بخواهیم بزرگی دفاع مقدس را بشناسیم کافی است به نقش خوزستان در دفاع مقدس به عنوان آیینه ای از این حادثه بزرگ نگاه کنیم،

 

وی تصریح کرد: کدام قلم می تواند مظلومیت مردم خوزستان را در اولین روزهای هجوم گسترده حزب بعث به تصویر بکشد، آیا این شدنی است؟ مگر این قضیه محدود به رزمندگان و ایثارگران است؟ غربت و تنهایی زنان و خانواده‌های خوزستانی، بمباران و موشک باران خانه‌های مردم و به شهادت رساندن صدها نفر در اندرون و مأمن خانه‌ها را مگر می‌توان به تصویر کشید؟

 

حجت الاسلام شفیعی، با بیان اینکه حماسه‌ای که ملت ما در دوران دفاع مقدس خلق کرد بعد از عاشورای اباعبدالله الحسین‌(ع) در رتبه دوم قرار دارد، اضافه کرد: ما به جز عاشورا حماسه دیگری به این گستردگی سراغ نداریم جلوه های عظیم و بزرگی از این زیبایی خلق شده و آنچه در کتاب ها خواندیم و در منبرها شنیدیم بخش کوچکی از این حماسه دفاع مقدس است.

 

وی یاد آور شد: اگر این تاریخ بازگویی نشود و به نسل‌های بعدی منتقل نشود قطعاً در معرض آسیب قرار می‌گیرد، دست‌ها و اراده هایی در کار است که می‌خواهند این حماسه را متفاوت جلوه دهند تا به الگو و نسخه‌ای قابل تکثیر برای هر ملت مظلومی تبدیل نشود.

 

وی بیان کرد: حماسه ملت ایران در مصاف با استکبار نسخه‌هایی را به تبعیت از امام‌(ره) ارائه کرد که قابل تکثیر هستند؛ امام‌(ره) به صراحت گفتند که ما کتمان و پنهان نمی‌کنیم که نسخه رهایی از استکبار جهانی را به ملت‌ها عرضه می‌کنیم.

 

مسئول دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوستان، با اشاره به اینکه ما باید به طور رسمی از بیداری اسلامی حمایت می‌کنیم، ادامه داد: بیداری اسلامی نسخه تکثیر شده انقلاب اسلامی ملت ایران است و جنگ 22 روزه و 33 روزه لبنان و فلسطین نمونه های بارزی از آن است.

 

وی با بیان اینکه ما وظیفه داریم تاریخ ملت و دفاع مقدس را با حجم گسترده‌ای از پیام، محتوا و غنای عظیمی که دارد ثبت و به نسل‌های بعدی دهیم، اذعان داشت: نگارش آثار دفاع مقدس وظیفه و رسالتی است که باید بومی و استانی انجام شود، ما نسبت به نقش استان خوزستان و ثبت مقاومت و ایستادگی آن در این حماسه بزرگ وظیفه داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) به عنوان یک عبدصالح و نائب امام زمان(عج) شهادت داد که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد، این شهادت نشان افتخاری بر پیشانی استان است، ادای دین بزرگ و پرهزینه شهدا و مقاومت خوزستان و مقطع اول جنگ باید تبیین شود.

 

حجت الاسلام شفیعی عنوان کرد: خاطرات شفاهی آن روزها و مقاومت مردم خوزستان باید ثبت شود، کربلای ایران بودن خوزستان باید مورد اهتمام ما باشد و نباید مورد غفلت قرار گیرد؛ بخشی از این مسئولیت متوجه اصحاب هنر و افرادی است که تلاش کرده‌اند؛ دفاع مقدس به ویژه برای پدید آورندگان حرف‌های زیاد و راه بلندی برای پیمودن دارد.

 

همچنین محمود زهرتی، کارشناس ادبی و نویسنده حوزه دفاع مقدس، به معرفی چهار کتابی که در این جلسه رونمایی شد پرداخت و تأکید کرد: بی‌شک کتاب خوب منشاء هر موج مثبتی در جهان است، اگر این چنین نبود که پیامبر آخرالزمان با سلاح کتاب در میدان حاضر نمی‌شد و کتاب‌های دفاع مقدس دنباله‌رو این حرکت عظیم هستند، نویسندگان دفاع مقدس ما در این چهار کتاب واقعاً زحمت کشیده‌اند.

 

لازم به ذکر است، در این جلسه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان هم‌زمان با روز قلم و میلاد امام حسین (ع) از کتاب‌های دفاع مقدس "ققنوس جنوب" نوشته غلامحسین سخاوت، "ناوک عشق" نوشته داود گودرزی "هور و همیشه" نوشته عبدالصاحب رومزی‌پور و "آخرین نگاه" نوشته سیدفرید موسوی رونمایی کرد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 50113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha