خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت در اشاعه فرهنگ کتابخوانی است

خبرگزاری شبستان:استاندار زنجان با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: خلاقیت و ابتکار رمز موفقیت در اشاعه فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان شب گذشته(30 آبان) در دیدار کتابداران و خیرین کتابخانه ساز استان زنجان اظهار کرد: کتاب میراث ماندگار بشریت و ارزشمندترین تراوش ذهنی انسان است.

 

وی با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ادامه داد: در طول تاریخ انسان های بسیاری جان خود را برای این میراث ارزشمند فدا کردند و در برابر مخالفان آن ایستادند.

 

مقام عالی استان به آثار خلق شده از سوی شعرای بنام کشورمان و صرف زمان و هزینه بسیار برای نگارش شاهنامه و گلستان و آثار ماندگار بسیار اشاره کرد و گفت: این مشقت ها نشان از عشق و علاقه برای فعالان حوزه کتاب است.

 

استاندار زنجان با یادآوری اینکه فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی یک فعالیت دولتی به شمار نمی رود، افزود: نباید برای توسعه و نشر کتاب از دولت توقع داشت.

 

انصاری به طالبان کتاب در جامعه اشاره کرد و گفت: استان زنجان در مقایسه با دیگر استان ها تفاوت هایی دارد که نشان برنامه ریزی متفاوت در تدوین راه ها دارد.

 

وی خلاقیت و ابتکار را عامل اصلی اشاعه فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد و گفت: وضعیت نشر کتاب در کشور ارتقاء یافته است و بایستی بهره برداری از این کتاب ها نیز تجدید نظر شود.

کد خبر 502824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha