تلاش می کنیم مردم در پرداخت مالیات دچار مشکل نشوند

مدیرکل مالیاتی استان یزد با بیان اینکه مشکل مالیاتی حدود 50 واحد صنعتی رفع شده است، گفت: در زمینه مالیات با مردم مدارا می کنیم و نمی گذاریم که بر مردم سخت بگذرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، سیدرضا نوربخش، مدیرکل مالیاتی استان یزد، امروز( 16 تیر) در نشست با خبرنگاران که دبیر شورای اطلاع رسانی استان نیز حضور داشت، گفت: با مردم مدارا می کنیم و نخواهیم گذاشت که در زمینه مالیات به مرم سخت بگذرد و یا واحد صنفی و یا صنعتی به دلیل مالیات تعطیل شود.

نوربخش با اشاره به رفع مشکل مالیاتی حدود 50 واحد صنعتی، ادامه داد: مالیات واحدهای دارای مشکل را در زمینه مالیات تقسط می کنیم، برای آنان استمهال می گیریم و بخشی از جرایم قابل بخشش را خواهیم بخشید.

وی ارائه اظهارنامه مالیاتی را از ابزارهای اعتماد سازی بین این اداره کل و صاحبان مشاغل ذکر کرد و افزود: اداره کل مالیاتی بر اساس اسناد و مدارک یک واحد نسبت به اخذ مالیات اقدام می کند ولی بیش از 90 درصد مودیان مالیاتی به ویژه در اصناف و مشاغل فاقد سند و مدراک می باشند و مالیات آنان علی راس و بر اساس شواهد، قرائن و هزینه های آن واحد محاسبه می شود که شاید سبب برخی تنش ها شود.


مدیرکل مالیاتی استان یزد با بیان اینکه در صنایع به دلیل وجود اسناد و مدارک کمتر با تنش روبه رو هستیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در استان یزد 177 میلیارد تومان مالیات مستقیم و53 میلیارد تومان مالیات غیرمسقیم وصول شده است که در مجموع یک و نیم درصد کل درآمدهای مالیاتی کشور را شامل می شود.
 

وی با بیان اینکه یزد جایگاه بیستم را در وصول مالیات در بین استان های کشور دارا می باشد، افزود: اداره کل مالیاتی تا پایان سال گذشته 52میلیارد تومان را بین شهرداری ها و دهداری ها تقسیم کرده و اگر مردم بدانند که مالیات آنان در کجا هزینه می شود بدون هیچگونه مشکلی مالیات خود را پرداخت می کنند.


نوربخش در ادامه از توافق با تمامی اتحادیه صنفی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت می شود.

 

مدیرکل مالیاتی استان یزد با بیان اینکه در سال جاری نیز همانند سال گذشته دریافت 230 میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده است، تاکید کرد: در سال گذشته حدود 12درصد از کل مالیات ها در بخش اصناف، 15درصد در بخش حقوق بخش دولتی و خصوصی تامین شده است و مابقی مالیات ها را اشخاص حقوقی، شرکت های خصوصی و دولتی پرداخت کرده اند.


پایان پیام/

کد خبر 50356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha