آمریکا و همدستانش در صدد مشابه سازی بیداری اسلامی در سوریه هستند

امام جمعه تبریز گفت: آشوب های سوریه از جنس حرکت های بیداری اسلامی نیست، چرا که آمریکا واسرائیل در صدد مشابه سازی بیداری اسلامی بر اساس منافع خود در این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری امروز (17 تیر) در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به رواج بی حجابی در کشور اظهار کرد: بد حجابی و بی حجابی در جامعه رو به گسترش بوده و وضعیت عفاف وحجاب تاسف برانگیز است.


وی ادامه داد: ولنگاری در جامعه زیاد شده وضایعاتی چون افزایش روابط نامشروع ، سقط جنین نامشروع ، ربوده شدن دختران مسلمان و مفاسد متعدد دیگر خانواده ها را تهدید می کند. 
 

 

آیت الله مجتهد شبستری خاطر نشان کرد: طرح امنیت اخلاقی از 25 خرداد در تهران آغاز شده و قراربود که این طرح از 6 تیرماه در چند استان و از جمله آذربایجان شرقی نیز اجرایی شود که امیدواریم این طرح با قدرت اجرایی شود.


امام جمعه تبریز یادآور شد: نیروی انتظامی ،‌ ضابطان قضایی و احتمالا بسیج در این طرح حضور خواهد داشت که امیدواریم با معظل بی حجابی که یک مسئله جدی در کشور است، برخورد شود.


نماینده ولی فقیه در استان با انتقاد از مقطعی اجرا شدن طرح امنیت اخلاقی اظهار کرد: خواست مردم مسلمان و انقلابی عدم اجرای مقطعی این طرح بوده و باید با مفاسد اخلاقی و مزاحمت به نوامیس و مواردی چون آلودگی صوتی خودروها و مزاحمت آن برخورد مستمر شود.


وی همچنین با بیان اینکه اجرای طرح امنیت اخلاقی باید همراه با تدبیر باشد، ‌افزود: ‌باید با کسانی که امکان اصلاح آنان با تذکر لسانی وجود دارد، با کمال ادب و متانت وتدکر لسانی برخورد شود، اما در برابر کسانی که لجاجت و عناد داشته و قصد دهن کجی به نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند، باید برخورد قاطع شود.


آیت الله مجتهد شبستری، همچنین با اشاره به آشوب های سوریه و تحولات این کشور اظهار کرد: این حرکت ها قابل قبول جمهوری اسلامی ایران نبوده واز جنس حرکت های مردمی منطقه نبوده و برخی منافقین در سوریه قصد تفرقه واختلاف را دارند.


امام جمعه تبریز گفت: آشوبهای سوریه از جنس حرکتهای بیداری اسلامی نبوده و آمریکا و اسرائیل در صددمشابه سازی بیداری اسلامی بر اساس منافع خود در این کشور هستند.
 

وی افزود: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند هر حرکتی که بر علیه استکبار جهانی باشد، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و الا با حرکت های دیگر موافق نیستیم.


نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به فرارسیدن روز جوان به تفاوتهای جوان مسلمان ایرانی و غربی اشاره کرد و گفت: جوانان غربی عموما بی هویت ، ولنگار و به دنبال مفاسد هستند و افسرده و زندگی بدون هدف دارند در حالی که جوانان ایران اسلامی قابلیت های منحصر به فردی دارند.


امام جمعه تبریز ادامه داد: اکثر جوانان ایرانی با ایمان بوده و ذات آنان پاک می باشد و مسائل اخلاقی و معنوی در میان جوانان رو به گسترش است و 95درصد شرکت کنندگان در اعتکاف را جوانان تشکیل می دهند.


وی خاطر نشان کرد:‌ دشمنان تلاش دارند تا با فرقه سازی زمینه انحراف عقیدتی جوانان را فراهم کنند، غافل از اینکه این حرکتها محکوم به شکست بوده و بیداری اسلامی در جهان رو به گسترش بوده و انحرافات دینی آنان نیز محکوم به شکست است.


امام جمعه تبریز گفت:‌ تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها موجب جلوگیری از گسترش مفاسد اخلاقی می شود و در این زمینه منتظر فرمایش رهبری هستیم و سخن دیگر افراد در این زمینه اهمیتی ندارد.


وی خاطر نشان کرد: ‌این طرح ممکن است دارای هزینه هایی از جهت تامین فضای آموزشی و به کارگیری اساتید باشد، اما شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در این زمینه به اهم وغیر اهم پرداخته و با واقع بینی در مسائل کشور تصیم گیری نماید.
 

پایان پیام/

کد خبر 50442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha