هدفمندی یارانه‌ها موجب کاهش 30 درصدی مشکلات جاده‌ای کشور می‌شود

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح هدفمندسازی و روی آوردن جامعه به استفاده از وسائل نقلیه عمومیT سفرهای غیر ضرور و ترافیک جاده‌ای کشور کاهش 30 درصدی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ مهدی عارف‌پور، امروز صبح (22 آذر) در نشست شورای اداری شهرستان درمیان با اشاره به طرح هدفمند شدن یارانه‌ها تصریح کرد: طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در بخش حمل و نقل به گونه‌ای طراحی شده که آثار ناشی از آن کمتر بر قشر راننده اثرگذار خواهد بود و رویکرد آن مبتنی بر سود دهی بیشتر به جامعه حمل و نقل است.

 

وی ضوابط و مقررات، مشخصات جاده ای، وسیله نقلیه و عوامل انسانی را از عوامل موثر بر سوانح رانندگی برشمرد و گفت: پیش بینی می‌شود با اجرای طرح هدفمندسازی و روی آوردن جامعه به استفاده از وسائل نقلیه عمومی سفرهای غیر ضروری و ترافیک جاده‌ای کشور کاهش 30 درصدی داشته باشد.

 

عارف‌پور تاکید کرد: ساماندهی مصرف سوخت و نظام حمل و نقل بخش عمده‌ای از طرح هدفمندی سازی را تشکیل می‌دهد که 102 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت در این بخش برای اجرای طرح هدفمندی سازی تنظیم شده که از آن جمله می توان به نوسازی حمل ونقل، پرداخت الکترونیکی بهای سوخت، واگذاری کامل ناوگان برون شهری به بخش خصوصی، توسعه حمل و نقل ریلی و مساعدت دولت در تعمیم پوشش‌ بیمه‌ای رانندگان اشاره کرد.

 

وی ادامه داد: 9درصد سوخت جهان در ایران مصرف می‌شود در حالی که کشور ما فقط یک درصد جمعیت جهان را دارد و پایین بودن قیمت سوخت در کشور، مصرف بی رویه و در بعضی موارد قاچاق سوخت را به دنبال دارد.

 

معاون عمرانی استاندار خراسان با بیان اینکه سالانه یک میلیون نفر در سراسر جهان براثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند، تاکید کرد: ایران با آمار 23 هزار نفر در سال جزء کشورهایی با بالاترین درصد تلفات جاده ای در دنیا است.

 

وی خاطر نشان کرد: یارانه‌ها در حال حاضر به صورت متعادل و متعارف توزیع نمی‌شود و همین امر سبب شده که 70 درصد یارانه‌ها توسط 30 درصد جامعه مصرف شده و اکثر مردم از دریافت یارانه‌ها محروم بمانند ولی با اجرای این طرح بخشی از جامعه به طور مستقیم و در دراز مدت با پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور کل جامعه از مزایای آن بهرمند می شوند.

 

عارف‌پور، ایجاد زمینه توسعه پایدار، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات دولتی بین مردم، کاهش اسراف و اصلاح الگوی مصرف، ایجاد فضای رقابتی سالم و مؤثر بین واحدهای تولیدی و اصلاح نظام بانکی، مالیاتی، خدماتی و ارزش‌گذاری واحد پول ملی را از مهم‌ترین مزایای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها برشمرد.

 

وی مصرف انرژی ایرانیان را چهار برابر مصرف جهانی اعلام کرد و یادآور شد: سالانه ‌110 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه‌ها می‌شود که اگر وضع به همین منوال ادامه یابد نه تنها کمکی به اقتصاد کشور و خانواده‌ها نمی‌کند بلکه زمینه‌ساز مصرف‌گرایی قشر مرفه جامعه شده و اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشاند.


پایان پیام/

کد خبر 5059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha