تشریح زمان بندی انتخابات در استان یزد توسط معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد در نشستی برنامه زمانبندی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمدعلی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد امروز(17 آذر) در نشست خبری برنامه ریزی انتخابات استان یزد گفت: ما در آستانه شروع زمانبندی انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شوراس اسلامی هستیم.

وی فزود: بنای ما تعامل همه جانبه با رسانه ها است زیر معتقدیم ارتقای مشارکت مردم و حضور مردم توسط رسانه های گروهی صورت می گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد خاطرنشان کرد: از تیرماه ستاد انتخابات در استان تشکیل داده ایم و 24 جلسه با 121 مصوبه برگزار شده است که در 10 شهرستان و 11 بخش مستقل تشکیل شده است که تمهید مقدمات و تسهیل شروع زمانبندی انتخابات مهمترین فعالیت ما بوده است.

طالبی تصریح کرد: پیشبینی می کنیم 20 هزار نفر در انتخابات درگیر باشند و تا امروز نیز براساس برآوردها 730 شعبه اخذ رای خواهیم داشت که در تمامی آنها بازدید شده است و امکانات آنها مورد ارزیابی شده است.

وی افزود: الان استان یزد جز استان های برتر به لحاظ آمادگی شعب اخذ رای است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: نشست های متعددی با هیات نظارت استان، شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در دادگستری، داشتیم و شرایط کامل و تعامل خوبی با دستگاه های مختلف برای شروع زمانبندی انتخابات وجود دارد و امیدواریم با همین برنامه شاهد برگزاری انتخابات شکوهمندی در استان باشیم.

طالبی بیان کرد: انتخابات خبرگان رهبری از 20 آذرماه با اعلام شروع انتخابات انجام می شود و اولین برنامه تشکیل هیات های اجرایی در شهرستان ها و بخش های مستقل است و از 26 آذرماه ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در فرمانداری شهرستان یزد خواهیم داشت و وزارت کشور نیز این ثبت نام را انجام می دهد که مهلت آن نیز یک هفته است.

وی افزود: بعد از مشخص شدن صلاحیت ها و اعلام اسامی به وزارت کشور 21 بهمن ماه اسامی اعلام می شود و از 22 بهمن به مدت 14 روز تا 5 اسفندماه مهلت تبلیغات نامزدها خواهد بود و در 7 اسفندماه نیز انتخابات برگزار می شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد بیان کرد: انتخابات مجلس نیز با شروع زمانبندی ثبت نام نامزدها شروع می شود و در آن چهار حوزه انتخابیه در استان داریم که یزد و اشکذر، مهریز و بافق و ابرکوه و خاتم و بهاباد، تفت و میبد، اردکان این حوزه ها را تشکیل می دهند.

طالبی خاطرنشان کرد: بعد از ثبت نام و همزمان از اخذ مدارک از داوطلبان استعلام انجام می شود و هیات های اجرایی نیز از 28 آذرماه بررسی صلاحیت ها را انجام می دهند و نتایج به هیات های نظارت اعلام می کنند.

وی ادامه داد: 27 بهمن ماه اسامی نامزدها اعلام می شود و به مدت یک هفته تبلیغات را خواهیم داشت.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: در بحث انتخابات رایانه ای از زمان شروع ثبت نام 25 فرایند تشکیل می شود که 24 فرایند به صورت رایانه ای است و یک فرایند رای گیری غیر رایانه ای است.

طالبی بیان کرد: ما در این انتخابات سن 18 سال تمام را داریم و می توانند رای دهند.

وی افزود: برگزاری دوره آموزشی برای فرمانداران و بخش داران، نشست های آموزشی کارشناسان و همچنین نامزدها از جمله این برنامه ها است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: کمیته های مختلفی در ستاد انتخابات استان تشکیل شده است که ستاد امنیت انتخابات، فناوری اطلاعات، استعلامات و حراست، اطلاع رسانی و تبلیغات، مالی و پشتیبانی از جمله این ستاد ها هستند.

وی فزود: تعداد نامزدهای احتمالی مجلس حدود 80 نفر هستند  و در رابطه با خبرگان نیز حدود هشت نفر هستند که براساس شنیده ها است و در مجلس برخی از حوزه ها مثل تفت و میبد تعداد بیشتری وارد عرصه شده اند و در مرکز استان نیز انتظار بیشتر از این ها بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد خاطرنشان کرد: برنامه های حوزه سیاسی و امنیتی در بحث انتخابات گفت: ما برنامه ای برای اجزاب و تشکل ها با هدف مشارکت بهتر گروه های اسیسی در بحث انتخابات داریم و اعتقاد داریم که هر تشکلی که جایگاهی در بین مردم دارد باید در این امر سرنوشت ساز مشارکت خوبی داشته باشد زیرا مشارکت گروه های مرجع تضمینی برای مشارکت مردم در انتخابات است.

طالبی تصریح کرد: ما در انتخابات مجلس متاسفانه مشارکت بالایی در دوره های گذشته نداشته ایم و فاصله با متوسط کشوری زیاد نبدو و برخی از مواقع نیز کمتر از متوسط کشوری بود که فراهم کردن بستر حضر گرایش ها ی مختلف در این انتخابات یکی از برنامه های مهم ما است.

وی افزود: متاسفانه در برخی از دوره ها در اعلام آمارهای مشارکت بحث هایی مطرح شد که دقیق نبود اما در این دوره از انتخابات تا اعلام رسمی و دقیق اعلام واجدین شرایط هیچ آماری اعلام نشود اما پیشبینی ما برای تعرفه ها انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: همه تلاش ها در کشور به نتیجه نرسید به دلیل اختلافاتی که وجود داشت این انجام نشد و از این ظرفیت ها استفاده نشد و استان یزد نیز که می توانست از یک نماینده دیگر برخوردار شود اما متاسفانه با توجه به اختلافات این نشد و این انتخابات نیز مانند گذشته انجام می شود.

طالبی بیان کرد: یکی از مباحث ما از روز اول این دولت در خصوص حوزه های انتخابیه بود و می خواستیم که یک نماینده به استان اضافه کنیم و این را منظور کرده بودند ولی متاسفانه کل فرایند اضافه شدن 20 نماینده در کشور متوقف شد.

وی افزود: الان حوزه های انتخابیه ما قانونی است و کار دیگری نیز نمی توانیم بکنیم و الان قانونی وجود دارد که ما ملزم به رعایت آن هستیم.

 

کد خبر 506326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha