برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد به مدت پنج  روز در یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد با اشاره به ظرفیت های روستاهای استان یزد گفت: اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد به مدت پنج روز در یزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمود شاکری شمسی، مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد روز گذشته ( 23 شهریور) در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد گفت: با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و همچنین خواستگاه روستاییان به عنوان مظهر تولید، اقدام به برگزاری اولین نمایشگاه توانمندی روستاییان استان یزد کرده ایم.

 

وی افزود:ابتدا قرار بود نمایشگاهی در تهران در مهرماه انجام شود که این نمایشگاه به دیماه سالجاری انتقال پیدا کرد اما در این راستا ما این نمایشگاه را به صورت استانی در شهریورماه برگزار کردیم تا برگزیدگان به نمایشگاه کشوری اعزام شوند.

 

مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلفی  از جمله صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، تعاونی روستایی و فرمانداری ها و بخشداری ها در این نمایشگاه همکاری کردند.

 

شاکری شمسی تصریح کرد: این نمایشگاه جایگاهی است تا استعدادهای روستاییان را به ظهور و بروز برسانیم زیرا در روستاهای ما بسیاری از جاذبه های فرهنگی و گردشگری وجود دارد که ما نیز می توانیم در این نمایشگاه ها این توانمندیها را به مردم معرفی کنیم.

 

وی ادامه داد:ما در روستاهای استان یزد افراد شاخصی داریم که جز نخبگان و مشاهیر هستند که این نمایشگاه می تواند این فرصت را برای افراد در شهرستان ها ایجاد کند که به معرفی این افراد بپردازد.

 

مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد گفت: موضوع تقویت روحیه خودباوری در روستاها از جمله اهداف دیگر ما است که در این نمایشگاه دنبال می شود تا از این طریق بتوانیم فرصتی را برای افراد روستایی ایجاد کنیم ضمن عرضه و ارائه خدمات بدانند که خیلی توانمند نیز هستند و به موضوع خودباوری بپردازند.

 

مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد بیان کرد: ما این نمایشگاه را با شعار « روستای نمونه، اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار» دنبال می کنیم و در ابعاد مختلفی فرهنگی و اجتماعی به آن نگریسته ایم.

 

شاکری شمسی گفت: این نمایشگاه از 24 الی 28 شهریور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان یزد برگزار می شود که بخشی از این نمایشگاه به « شب شهرستان» اختصاص پیدا کرده است که در هر شب یک شهرستان برنامه های خاصی دارند.

 

وی افزود:گروهی از معاونت توسعه روستایی از نهاد ریاست جمهوری به یزد می آیند تا ارزیابی نمایشگاه نیز خواهند داشت که امیدواریم راهی برای آینده باشد.

 

مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد خاطرنشان کرد:ساعت 10 صبح 24 شهریور مراسم افتتاح رسمی این نمایشگاه برگزار می شود و از ساعت ۱۷ تا ۲۳ به مدت پنج روز این نمایشگاه برگزار می شود.

 

شاکری شمسی تصریح کرد: یکی از مزایای این نمایشگاه ایجاد رقابت بین شهرستان ها بوده است که به خوبی محصولات و دستاوردهای هر شهرستان و روستاییان به نمایش گذاشته شده است.

 

وی گفت:مهجرت معکوس یکی از اهداف دولت است که تلاش است تا روستاها را به شکل زنده نگه داریم و گرچه در سرشماری 85 و 90 ما رشد منفی تا 6 درصد داشتیم اما یکی از مواردی که می تواند به مهاجرت معکوس کمک کند نشان دادن توانمندیهای روستاییان است و این نمایشگاه نیز به دنبال این امر است.

 

مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری یزد بیان کرد: ما در برپایی نمایشگاه نیز اقتصاد مقاومتی را به خوبی به کار گرفته ایم.

 

وی افزود:روز اول تفت و میبد، روز دوم شهرستان اشکذر و خاتم، روز سوم یزد و بهاباد، روز چهارم بافق و مهریز، روز پنجم نیز ابرکوه و اردکان برنامه های « شب روستا» در نمایشگاه است.

 

خاطرنشان کرد: 353 دهیاری، 358 شورا، 980 روستای دارای سکنه در استان یزد داریم.

 

 

کد خبر 573694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha