استمرار و عمومی کردن دفاع مقدس مهمترین راهکار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد با اشاره به اهمیت انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده گفت: استمرار و عمومی کردن دفاع مقدس مهمترین راهکار برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های ‌آینده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محمد علی طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد امروز (11 شهریور) در نشست ستاد استانی سی و ششمین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و سومین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس رویداد بزرگ با برکات بسیار بزرگ است که مربوط به نسل امروز و دیروز نیست بلکه هنر ما این است که استمرار در حرکات دفاع مقدس دهیم و همیشه از فرهنگ ایثار و شهادت یاد کنیم و پشتوانه مسائل فرهنگی خود قرار دهیم.

 

وی با اشاره به فرهنگ سیاسی ایران افزود: زمانی که وارد این بحث می شوید اکثر تحلیل گران لیستی از مولفه های منفی در فرهنگ سیاسی ایران ارائه می دهند و بیان می کنند که به دلیل استبداد زدگی ایران در طول صدها سال این فرهنگ مستمرا در فرهنگ ایران جاری بوده است و تا به امروز نیز ادامه دارد اما ما دو رویداد بزرگ در تاریخ داریم که این مطالعات را نقض کرده است.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دو رویداد بزرگی بوده است که اوج مشارکت مردم را می بینیم و خیلی از تحلیلگران در زمان تحلیل دفاع مقدس شاهد جریان مثبت و سازنده این تغییرات هستند.

 

طالبی تصریح کرد: دفاع مقدس رویداد بزرگی است که نیاز به استمرار دارد و اگر دفاع مقدس جلوه مشارکت مردم بوده بنابراین باید آن را برای همه نسل ها ارائه کنیم.

 

وی ادامه داد:این که برای نسل آینده و دانش آموزان برنامه ریزی کنیم به نوعی لنگ می زنیم و اگرچه برنامه های خوبی داریم اما تنوع و زبان روز در آن کم است و در این راستا باید با زبان نو دفاع مقدس را تعریف کنیم و به نسل های جوان عرضه کنیم و با زبانی صحبت کنیم که ماندگار شود.

 

کد خبر 570760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha