تخصیص اعتبار مهمترین مشکل در جهت انتقال آّب به استان یزد

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با اشاره به اهمیت تسریع در روند آب انتقالی گفت: تخصیص اعتبار مهمترین مشکل در جهت انتقال آّب به استان یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز (4 شهریور) در نشست شورای اداری استان یزد با حضور محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در محل استانداری یزد گفت: در دوره دولت تدبیر و امید این دو شاخصه راهنمایی برای مدیران ما باشد تا با جهت نگری و احساس مسئولین بیشتر امید را در مردم افزایش دهید.

 

وی افزود: امیدواری انگیزه ای برای تکاپو و پیشرفت مردم باشد تا از فرصت سوزی ها جلوگیری کنند و باید در این راستا از توان همدیگر برای پیشبرد بهتر کارها و آرامش بیشتر استفاده کنیم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: امت اسلامی به معنی برادری و رفاقت و همراهی است و خوشبختانه این فرهنگ در مدیران ما مشاهده می شود.

 

میرمحمدی با اشاره به دغدغه های استان یزد بیان کرد: اولین دغدغه ما تامین آب شرب و مشکل تعادل بخشی سفره های آب زیر زمین است زیرا ما سالیان طولانی با خشکسالی مواجه هستیم و برداشت های مازاد بر ظرفیت ها سبب شده که سفره های زیر زمینی کم شود و کشاورزان ما با مشکل رو برو شوند و آب شرب ما با مشکل رو برو شود.

 

وی افزود: 45 درصد آب شرب را ما در استان با آب چاه ها مخلوط کرده و در اختیار مردم قرار می دهیم که این باعث شده که کیفیت آب کم شود اما برای حل آن دولت آب انتقالی را تصویب کرده و الان نیز کار اجرایی آن شروع شده است اما ما دغدغه داریم که این کار سرعت گیرد و در این راستا نیازمند اعتبار بیشتر هستیم.

 

استاندار یزد تصریح کرد: 6 طرح مدیریت آب مصرفی کشاورزی از جمله طرح های ما بود که مسئولان ما باید با خروج از حالت اداری به صورت جهادی فعالیت کنند و بتوانند با مصرف درست سفره های زیر زمینی را کاهس دهیم.

 

میرمحمدی بیان کرد: مشکل دیگر ما در خصوص آسیب های اجتماعی است که موقعیت جغرافیایی استان و ورود کالای قاچاق به استان از جمله این دلایل آن است که حضور مهاجرین نیز موارد دیگر آن است.

 

وی خاطرنشان کرد: گردشگری موضوع دیگر در استان است که فضای مناسبی برای سرمایه گذاری است و در این راستا با فعالیت های انجام شده گردشگران خوبی را جذب کرده ایم.

 

استاندار یزد گفت: اشتغال یکی از دغدغه های ما است که برای آن هم سرمایه گذاری داخلی و هم خارجی را دنبال کرده این و فرصت های سرمایه گذاری را احصا کرده ایم و به دو زبان فارسی و انگلیسی در اختیار افراد قرار داده ایم.

 

وی افزود: ما مشکل فرهنگ کار نیز در استان داریم زیرا در برخی از بخش های مختلف ممکن است که کار داشته باشیم اما باید به کارهایی که ارزش دارد بپردازیم و افراد را به تخصص های خود بفرستیم.

 

میرمحمدی بیان کرد: در طی 7 سال گذشته بحث چابک سازی دولت است و اگرچه حرفا این اتفاق افتاد و ناگهانی 500 هزار استخدام انجام شد اما این دولت نمی خواهد مسائل سیاسی را مد نظر قرار دهد و بدون توجه به دولت و نظام کار انجام دهد اما با سنجش مسائل و با ایجاد بسترهای مناسب نظام را ارتقا دهد.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما در مذاکرات هسته ای این توانمندی را به خوبی نشان دادیم و دنیا و 6 ابر قدرت نیز بدان اعتراف کردند و ایران در سطح 6 قدرت جهانی چالش کرد و در مذاکرات موفق عمل کرد و امتیاز گرفت به نحوی که هنوز بین آنها در خصوص امتیازات بحث هایی وجود دارد.

 

میرمحمدی تصریح کرد: علی رغم تنگناهایی که ناشی از تحریم ها و تنگناهای مالی بانک ها وجود داشت اما حرکت شروع شده و امروز در شرایطی هستیم که تورم 440 درصدی کاهش پیدا کرده است و رشد منفی بالای 6 درصد به 4 و 4 دهم درصد رسیده است.

 

وی افزود: ظرفیت بالا سازندگی می آورد و مدیران دولت نیز با گشاده رویی و سعه صدر با مردم برخورد می کنند.

کد خبر 568928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha