بیداری منطقه سونامی جوانان مسلمان علیه امریکا و اسراییل است

دبیرکل جامعه وعاظ، بیداری منطقه را سونامی جوانان مسلمان علیه امریکا و اسراییل خواند و گفت: زیربنای حرکت های منطقه تفکر امام خمینی (ره) است.

حجت الاسلام جعفر شجونی، دبیرکل جامعه وعاظ و عضو جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار شبستان گفت: جوانان حق دارند که سرنوشت خود را به دست گیرند و به همین دلیل آتش زیر خاکستری که سال ها در جوانان کشورهای مسلمان وجود داشت به صورت یک سونامی علیه آمریکا و اسراییل به راه افتاده است.

وی افزود: من همان ابتدای انقلاب در سفری که به لیبی و مصر داشتم این آتش زیرخاکستر را در آن کشورها دیدم و در بازگشت به امام عرض کردم این انقلاب به همه کشورها صادر شده و به زودی همه دنیا بیدار می شوند.

دبیرکل جامعه وعاظ، زیربنای حرکت های منطقه را تفکر امام خمینی (ره) دانست و گفت: حرکت امام خمینی (ره) که مبتنی بر حرکت امام حسین (ع) بود، زیربنای بیداری اسلامی در منطقه است. امروز در بحرین می بینیم که شعار هیهات منا الذله داده می شود و قیام کنندگان خود را فداییان امام حسین (ع) می خوانند.

حجت الاسلام شجونی وجه تشابه همه قیام های منطقه را ظلم ستیزی دانست و افزود: آمریکاستیزی و اسراییل ستیزی را می توان در همه قیام های منطقه مشاهده کرد. جوانان وقتی می فهمند که گاز مصر به یک دهم قیمتی که در مصر فروخته می شود، به اسراییل فروخته می شود، نمی توانند تحمل کنند. شاید انور سادات و حسنی مبارک برای این که بتوانند 30 سال بر کرسی ریاست تکیه زنند بتوانند زیربار این ذلت بروند ولی جوانان نمی توانند.

عضو جامعه روحانیت مبارز ماهیت قیام های منطقه را اسلامی دانست و گفت: مردم منطقه با برگزاری نماز جمعه در میدان های شهر، گرفتن قرآن در دستانشان و سردادن شعارهای اسلامی، ماهیت قیام خود را آشکارا اعلام کرده اند و نشان دادند که نیات مادی و حزبی در قیام آنها راه ندارد.

وی تفاوت اصلی انقلاب اسلامی ایران و قیام های منطقه را در عنصر رهبری دانست و گفت: البته ما معتقدیم ولایت فقیه بر تمام مسلمانان جهان تسری می یابد و آنها نیز تحت امر ولی فقیه زمان قرار دارند اما این مسئله بسیار مهمی است که قیام های منطقه متأسفانه از فقدان رهبری حکیم مثل امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رنج می برند و به همین دلیل به دنبال مجلس مؤسسان و حکومت جمهوری هستند.

حجت الاسلام شجونی با اشاره به قیام های مردم اروپا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این قیامها در خاورمیانه محدود نخواهد ماند و تا قلب اروپا راه خواهد یافت. ماهیت قیام های اروپایی نیز ظلم ستیزی است و از این جهت با قیام های اسلامی منطقه مشترک هستند و از آنها تاثیر پذیرفته اند.

پایان پیام/
 

کد خبر 50678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha