فاصله جامعه و مسئولان تا تقوای جمعی زیاد نیست

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه مسئولان نظام حساسیت لازم را نسبت به شورای جمعی دارند گفت: فاصله جامعه و مسئولان تا تقوای جمعی زیاد نیست.

 

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به خبرنگار شبستان گفت: نه می توان گفت جامعه ما خالی از تقوای جمعی است و نه می توان گفت با برداشتن یک گام کوچک می توان به تقوای جمعی مطلوب مقام معظم رهبری رسید اما مجموعاً مسئولان نظام نسبت به این مسئله حساسیت لازم را دارند.

وی ادامه داد: فاصله جامعه و مسئولان تا تقوای جمعی زیاد نیست و جامعه ما از لحاظ سلامت اخلاقی نسبت به همه دنیا سالم تر است اما برای ایجاد مدینه فاضله ای که مدنظر مقام معظم رهبری است باید با عزم جدی و تلاشی جمعی حرکت کنیم.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به نقش روحانیون در تقوای جمعی گفت: بخشی از خطاب مقام معظم رهبری به خود و روحانیون باز می گردد چون به هر حال خود روحانیون در عرصه های مختلف دارای مسئولیت هستند و باید به تقوای جمعی ملتزم باشند.

حجت الاسلام ذوالنور افزود: وظیفه دیگر روحانیون تبلیغ تقوای جمعی است روحانیون باید با تبلیغ تقوای جمعی و گسترش نظارت بر مسئولان از زمینه های ایجاد اختلاف و فتنه و اعمال حب و بغض های فردی و جناحی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به نقش روحانیون در عرصه جنگ نرم گفت: هنگام جنگ تحمیلی کسی از روحانیون توقع نداشت که سلاح به دست بگیرند و به جبهه ها بروند اما امروز جنگ ماهیت فرهنگی دارد و روحانیون چون مستقیماً با این عرصه درگیرند باید در خط مقدم جنگ نرم قرار گیرند و مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را در مقابل شبهات و فتنه های عقیدتی و فرهنگی واکسینه کنند.

پایان پیام/
 

کد خبر 50685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha