مراسم افتتاحیه نمایشگاه فن بازار در دانشگاه یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نمایشگاه فن بازار با حضور پژوشگران و فن آوران برتر استان یزد در دانشگاه یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به مناسبت هفته پژوهش مراسم افتتاح نمایشگاه فن بازار و مراسم تجلیل از پژوهشگران استان یزد امروز( 23 آذر) در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد برگزار شد.

محمدتقی المدرسی، معاون پژوهشی دانشگاه یزد در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم گفت: یکی از فعالیت های ما در هفته پژوهش در استان یزد برگزاری نمایشگاه فن بازار و تجلیل از پژوهشگران است.

وی افزود: در استان یزد ما پیشرفت های متعددی در زمینه  علمی و پژوهشی در استان یزد داریم و در استان یزد نیز این پیشرفت ها را داشتیم که در دانشگاه یزد نیز توانسته ایم با قرار دادن 6 محور پژوهشگران برتر را انتخاب کرده ایم.

معاون پژوهشی دانشگاه یزد گفت: در استان بایستی اولیت ها را مشخص کنیم و بر همین اساس نیز پژوهشگران برتر را انتخاب کنیم و از این طریق نیز مشکلات استان را کاهش دهیم.

غضنفر میرجلیلی، معاون اتاق بازرگانی استان یزد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: یکی از مهمترین تلاش ها بایستی در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه باشد.

وی افزود: زمانی ما می توانیم پیشرفت کنیم که این ارتباط به خوبی انجام شود و زمانی نشاز علمی وجود دارد که ما بتوانیم فارغلاحصیلان دانشگاهی را در صنایع به کار بگیریم.

معاون اتاق بازرگانی استان یزد تصریح کرد: یکی از مهمترین فعالیت های ما در راستای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه ایجاد مرکز علم و کار در دانشگاه یزد است که توانسته ایم تعداد 40 فارغ التحصیل ممتاز دانشگاهی را به صنایع استان معرفی کنیم و به خوبی این رابطه را داشته باشیم.

میرجلیلی بیان کرد : ما اعتقاد داریم که برای برون رفت از مشکلات صنعت بایستی با کار علمی دست به نوآوری و خلاقیت بزنیم و با استفاده از جامعه دانشگاهی در راستای پیشرفت گام برداریم.

وی ادامه داد: ما در استان یزد فعالیت ها متعددی را در راستای ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه داشته ایم که برگزاری دوره های آموزشی برای دانشجویان و ارتباط بیشتر آنها با صنعت از جمله این کارها بوده است.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر استان یزد تجلیل شد.

 

کد خبر 507396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha