موج سوم بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته است

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با دانشجویان شیعه ترکیه‌ای ضمن ارائه‌ی تحلیلی تاریخی از وضعیت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اظهارداشت: موج سوم بیداری اسلامی منطقه را فراگرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر محمد باقر خرمشاد با حضور در پنجمین اردوی آموزشی - زیارتی دانشجویان شیعه ترکیه‌ای که در تهران برگزارشد، ضمن ارائه‌ی تحلیلی تاریخی از وضعیت بیداری اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و بررسی ریشه‌های آن، دلایل اسلامی بودن انقلاب‌های منطقه‌ را تشریح کرد.
موج اول با هدف ساختن "جامعه‌ی اسلامی" و نه "حکومت اسلامی"
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حرکت‌های اصلاحی در جهان اسلام از زمان سیدجمال الدین ‌اسدآبادی تا انقلاب اسلامی ایران را موج اول بیداری اسلامی خواند که حرکت‌هایی با هدف ساختن "جامعه‌ی اسلامی" و نه "حکومت اسلامی" بودند که با دخالت ها و اشاره‌ حکومت‌های جائر و وابسته، از میان برداشته‌ می‌شدند.

موج دوم بیداری با وقوع انقلاب اسلامی ایران
وی با اشاره به نهضت‌ اسلامی مردم ایران که با وقوع انقلاب اسلامی منجر به موج دوم بیداری اسلامی شد، حرکت‌های امروز مردم در کشورهای مختلف منطقه را موج سوم بیداری اسلامی خواند.

برتری "گفتمان اسلامی" بر "گفتمان غربی"
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی ضمن تاکید بر منازعه‌ی "گفتمان اسلامی" و "گفتمان غربی" در این کشورها، برتر بودن وضعیت گفتمان اسلامی در شرایط فعلی جهان اسلام را خاطرنشان کرد و راهبرد غربی‌‌‌ها را خریدن زمان و به تاخیر انداختن انقلاب‌های منطقه جهت عوض کردن معادلات این کشورها به نفع گفتمان لیبرالیسم و جلوگیری از موفقیت بیداری اسلامی حاصل شده در این کشورها دانست و بر وظیفه‌ی دانشجویان به منظور جلوگیری از موفقیت این راهبرد غرب برای انحراف انقلاب‌های منطقه، تاکید کرد.
تلاش غربی‌ها برای اسلام‌ زدایی از انقلاب‌های منطقه
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که در بخش‌هایی از این برنامه به زبان ترکی سخن می‌گفت، به عنوان نمونه‌ای کوچک از تلاش غربی‌ها برای اسلام‌زدایی از انقلاب‌های منطقه، به انقلاب مردم تونس اشاره و اظهارداشت: ملت تونس انقلابشان را «انقلاب کرامت‌» نامیدند که نشان از اعتراض آنان به تحقیر شدگی توسط عمال آمریکا مانند بن علی و تمایل‌شان برای بازسازی عزت اسلامی است . اما غربی‌ها در تبلیغات خود این انقلاب را «انقلاب یاسمین» که فاقد معنای خاصی است و مفهومی خنثی دارد، معرفی می‌کنند.

بنابر گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمین اردوی آموزشی - زیارتی دانشجویان شیعه ترکیه به همت انجمن‌ تای در ( TAYDER) ترکیه از 15 تیرماه به مدت دو هفته در ایران اسلامی در حال برگزاری است. در این اردو که 100 نفر از دانشجویان دختر و پسر از شهر ‌های مختلف ترکیه در آن حضور دارند، شرکت کنندگان ضمن زیارت اماکن مقدس در شهرهای مشهد، قم و تهران با بهره مندی از حضور اساتید مجرب با مبانی فکری انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند. این اردو تا 21 تیرماه در تهران ادامه می‌یابد و پس از آن در شهرهای قم و مشهد پیگیری می‌شود.
پایان پیام/
 

کد خبر 50748

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha