بیداری امروز مسلمانان به دلیل سرزندگی ناشی از اندیشه امام است

رییس ستاد کل نیروهای مسلح بروز بیداری امروز اسلام را در سایه اندیشه امام در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: مسلمانان در طول این سه دهه با اندیشه امام سر ذوق آمدند.

 

سرلشگر فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح درباره تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر موج بیداری ایجاد شده در کشورهای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در جمع خبرنگاران گفت: بیداری امروز جهان اسلام محصول انفاس قدسی امام خمینی (ره) و جریان عمیق فرهنگی است که از اندیشه ها و استدلالات امام راحل در نفی استکبار جهانی و استقلال مسلمانان، سرچشمه گرفته است.

وی با بیان این مطلب که تلاش امام راحل برای استقلال انسان مسلمان و پیروزی اندیشه ایشان در برابر جبهه استکبار آمریکا و فرهنگ مهاجم غرب باعث شکل گیری دو جبهه شد، اظهار کرد: یک سمت اندیشه امام و در سمت دیگر آمریکا، غرب و صهیونیسم جهانی قرار دارند که وقتی از طریق ابراز رسانه ای نتوانستنتد اندیشه ایشان را سرکوب کنند به اقدامات ایذایی پرداختند.

سرلشگر فیروزآبادی ادامه داد: برخلاف تصور شیطان که فکر می کرد با جنگ ریشه انقلاب کنده می شود، جنگ اندیشه امام خمینی (ره) را در جهان منتشر کرد و باعث شد هم مسلمانان و هم غیرمسلمانان در پرتو اندیشه این شخصیت بزرگ قرار بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اثرپذیری رسانه های جهانی از اندیشه امام راحل بیان کرد: رسانه های مکتوب، دیداری و شنیداری در پرتو این اندیشه به مقابله با ابرسرمایه داری، امپریالسیم و استکبار جهانی پرداختند.

 وی با بیان این مطلب که اثرپذیری جوانان از این اندیشه ها درپی ورود به عرصه های اجتماعی و سیاسی طبیعی است، ابراز کرد: جوان ها با مباحثه بر سر این اندیشه ها و تفکر و تامل بر آنها ذهنشان را آماده می کنند.

سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به دوران دانشجویی خود و شنیدن آواهای خوب از لیبی و اندونزی عنوان کرد: امروز روند بیداری در کشورهای اسلامی رشد یافته است و مردم مسلمان به برکت سخنان و اندیشه های امام در این 30 سال سر ذوق آمده و متفکران و اندیشمندان به این مباحث می اندیشند و با حکومت های مزدور به مبارزه می پردازند.

وی مجموعه این عوامل را زمینه ساز رشد جریان های فرهنگی در کشورهای مختلف دانست و گفت: این رشد تا جایی بود که با تلنگر انتقادی یک دانشجو همه مردم در جهان اسلام بیرون ریختند، بنابراین بیداری اسلامی حرکتی است که با به جوش آمدن صبر مسلمین بروز و ظهور پیدا کرده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این مطلب که نسبت به بیداری اسلامی دو نگاه وجود دارد، ادامه داد: نخست نگاه عمقی به بیداری اسلامی یعنی داشتن نیتی پاک همسو با خواست اسلام و قرآن و برای رهایی از استکبار.

وی افزود: البته ما نیز در اوایل انقلاب تجربه و اندیشه حکومتی نداشتیم و حرکات حزبیمان تکامل یافته نبود، اما برخورداری از رهبری امام خمینی (ره) که در فاصله قیام پانزده خرداد تا بهمن 57 یاران خود را تربیت و در سطح کشور تعبیه کرده بود، تفاوت عمده با دیگر کشورها محسوب می شود.

سرلشگر فیروزآبادی با ابراز خرسندی از انسجام حرکات پراکنده در کشورهای اسلامی اظهار کرد: انسان های موفق، متعهد و انقلابی با همفکری در موج بیداری اسلامی به یکدیگر پیوستند و این یعنی این بیداری میدان بهم پیوستگی اندیشه ها و نیروهای پراکنده است.

وی این پیوستگی ظاهری را برای تحقق اهداف ناکافی دانست و بیان کرد: باید اهداف و آرمان های انقلابی مشخص شود و تنها به کار سازماندهی شده کفایت نکرد، جراکه در آغاز دیدیم آمریکا کوشید این بیداری را به خود نسبت داده و راه اندازی آن را به فیس بوک منتسب کند.

سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به تحلیل وضعیت بعدی از سوی آمریکا تصریح کرد: پس از این تحلیل آمریکا به مقاومت گام به گام با موج بیداری اسلامی روی آورد که نمونه های آن در بحرین، تونس و یمن دیده شد و سعی شده که نیروها و مهره های دست نشانده بر این کشورها حاکم شود.

وی با بیان این مطلب که این نواقص و کارشکنی ها در انقلاب ایران هم بروز کرده بود، عنوان کرد: دولت مهندس بازرگان و حتی کسب اجازه برخی از مسئولان از سفارت آمریکا برای عمل، شاهدی بر این مدعا است البته این امری طبیعی است و جزئی جدایی ناپذیر از مسیر تکاملی ملت ها است.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری نیروهای مخلص، انقلابی، متعهد، کاملا وطنی و بدون وابستگی به کشورهای بیگانه در مسیر بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: باید با حوصله عناصر سازمان های سیاسی را شناخته و کار مردم سالارانه را پیش برد، همچنین با دادن حق رای به مردم و حراست از رای آنها مسیر استقلال کامل را هموار کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 52131

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha