بیداری اسلامی رویکرد خاص اعزام سفرای قرآنی نظام در ماه رمضان

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اعلام دریافت بیش از 30 درخواست از نقاط مختلف جهان برای حضور سفرای قرآنی نظام، از اجرای ویژه برنامه های متناسب با بیداری اسلامی با حضور نخبگان قرآنی خبرداد.

 

محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و آغاز اعزام های تبلیغی به خبرنگار شبستان گفت: مطابق روال سال های گذشته دعوت نامه های ارسال شده به مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با پراکندگی جغرافیایی در آسیا، اروپا و آفریقا در اختیار دبیرخانه کمیته قرار گرفت تا متناسب با آنها سفرای قرآنی نظام معرفی شود.

وی با بیان این مطلب که این دعوت نامه ها از طریق رایزنان فرهنگی به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ارسال شده است، اظهار کرد: بنابر درخواست های ارائه شده کمیته از میان قاریان، حافظان و گروه های تواشیح نسبت به اعزام آنهایی که معیارهای لازم را دارند، اقدام می کند.

میرزاجانی با اعلام دریافت بیش از 30 درخواست از 30 نقطه جهان برای حضور مبلغان قرآنی نظام تصریح کرد: قراء، حفاظ و گروه های ممتاز تواشیح گزینه هایی هستند که شرایط اعزام به خارج از کشور را دارند، همچنین رتبه های ممتاز مسابقات معتبر و نیز چهره هایی که سطح فنی آنها به تایید گروه های کارشناسی رسیده باشد نیز در ماه مبارک رمضان به خارج از کشور اعزام می شوند.

 

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان درباره آمار فعلی اعزام شوندگان در قالب این سفرها بیان کرد: حدود 80 قاری، 40 حافظ و 25 گروه تواشیح برجسته قابلیت حضور دراعزام های تبلیغی را در سطوح مختلف یک، دو و سه را دارند و به تناسب توانمندی هایشان و انطباق با شرایط خاص هر منطقه، به کشورهای مختلف اعزام می شوند.

وی با بیان این مطلب که این اعزام های سال جاری از ابتدای ماه مبارک تا انتهای آن به تناوب انجام می شود، ابراز کرد: کشورها در دعوت نامه های ارسالی نیاز زمانی خود را قید کرده اند، به عنوان مثال تعدادی خواستار حضور سفرای قرآنی در ابتدای ماه رمضان، تعدادی بر اعزام در نیمه ماه مبارک و برخی نیز بر لیالی قدر تاکید دارند.

میرزاجانی با اشاره به بیداری شکل گرفته در جهان اسلام عنوان کرد: امسال در کارگروه قرآن و بین الملل کمیسیون تبلیغ و ترویج شورای توسعه فرهنگ قرآنی با توجه به شرایط خاص جهان اسلام انجام فعالیت های تبلیغی خاص به شکل ویژه در چند نقطه از جهان طراحی شده است.

 

وی با بیان این مطلب که در اعزام های سال جاری همچون گذشته از ترکیب استادان پبرجسته و جوانان نخبه استفاده می شود، اعلام کرد: همسو با این رویکرد و به منظور اجرای برنامه های اثرگذار تبلیغی ، ترکیبی جدید از جوانان خوش خوان و باانگیزه و استادان باتجربه برای حضور در اعزام های قرآنی ماه رمضان درنظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان با ابراز خرسندی از روند روبه رشد درخواست کشورهای مختلف برای حضور سفرای قرآنی نظام خاطرنشان کرد: امسال بیش از 30 درخواست از 30 نقطه جهان به دبیرخانه این کمیته ارسال شده و هنوز دریافت این دعوت ها ادامه دارد، اما نمی توان تا اتمام این ماه و جمع بندی آمارها میزان رشد اعزام ها را نسبت به سنوات گذشته اعلام کرد.

پایان پیام/
 

کد خبر 51082

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha