مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت

مدیر کانون تخصصی مهدویت کانون‌های مساجد گیلان راه‌اندازی سایت مهدویت و برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه رشت را از جمله برنامه های این کانون در ایام ولادت صاحب الزمان (عج) دانست.

محمدرضا عوض‌نیا، مدیر کانون تخصصی مهدویت شهید هادی خوش خلقت گیلان برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در مهدیه رشت، راه‌اندازی اولین سایت مهدویت در استان، برگزاری مسابقه بهترین جشن نیمه شعبان که همراه با فعالیت و برنامه‌ای ابتکاری و جذاب، برگزاری دوره تکمیلی معارف مهدویت طی دو روز 30 و 31 تیر را از شاخص‌ترین برنامه‌های این کانون در ایام نیمه شعبان دانست و به خبرنگار شبستان گفت: اساتیدی چون حجج اسلام لطفی و نصوری در این دوره آموزشی به ارایه مباحث مهدوی می پردازند. 

وی با اشاره به شرایط شرکت‌کنندگان در این دوره بیان کرد: افرادی مجاز به شرکت در دوره تکمیلی آموزش مهدویت هستند که دارای مدرک مقدماتی معارف مهدویت باشند. شرکت‌کنندگان باید 18 تا 45 سال و دارای حداقل مدرک دیپلم یا معادل آن دارای تحصیلات حوزوی باشند. در این دوره هشت سرفصل آموزشی در هشت جلسه به شرکت کنندگان ارایه می‌شود.

مدیر کانون تخصصی مهدویت گیلان یادآور شد: دوره آموزشی معارف مهدویت شامل سه مرحله مقدماتی، تکمیلی یک و تکمیلی دو است و در نهایت به کسانی که در هر سه مرحله شرکت و در آزمون‌های دوره، حد نصاب نمره 14 را کسب کنند گواهی‌نامه معتبر از مرکز تخصصی مهدویت قم دریافت می کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته 143 نفر در دوره آموزش مقدماتی مهدویت این کانون شرکت کردند که دوره تکمیلی آن 30 و 31 تیر برای 150 نفر از شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود. همچنین دوره تکمیلی دو نیز اواخر مهر ماه سال 90 در مجتمع یاوران مهدی جمکران برپا می شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 50792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha