ساخت ۴۷ نمازخانه در بوستان های قلب پایتخت/آوای ملکوتی اذان در ۹۰ نقطه پرتردد

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه ۶ گفت: در ۴۷ بوستان و مکان عمومی منطقه ۶ ، نمازخانه ساخته و در اختیار مردم قرار گرفته شده است و آوای ملکوتی اذان در ۹۰ نقطه پرتردد منطقه طنین انداز می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 6 ، حبیب الله غفوری، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی را مهم ترین اهداف مدیریت شهری دانست و گفت: یکی از این برنامه ها در جهت ترویج فرهنگ نماز در جامعه، ساخت و راه اندازی نمازخانه در اماکن عمومی، تفرجگاه ها و بوستان هاست که در اوقات شرعی مورد استفاده مسافران و شهروندان قرار گیرد.

 

 اکنون در بوستان ها و اماکن عمومی و پر رفت و آمد منطقه6 ، 47 نمازخانه مسقف و سرپوشیده با طراحی خاص و منحصر به فرد ساخته و راه اندازی شده است که در اوقات شرعی مورد استفاده نمازگزاران قرار می گیرد.

 

 به گفته غفوری، نمازخانه های مستقر در بوستان ها و نقاط پر رفت و آمد به امکاناتی همچون فرش سجاده ای، مهر، کتاب، ادعیه و قرآن مجهز شده است تا اهالی به سهولت بتوانند در اوقات شرعی برای اقامه نماز اقدام کنند.

 

 وی با اشاره به این که در 90 نقطه از شهر به سیستم اذان گو مجهز شده است، افزود: طرح نصب سیستم های صوتی پخش اذان در نقاط پررفت و آمد و شلوغ از طرف معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 6 اجرایی شد تا اهالی در اوقات شرعی طنین روح نواز اذان را به گوش جان بشنوند و برای اقامه نماز بشتابند. البته در جانمایی و نصب سیتم های صوتی پخش اذان موقعیت مرکز درمانی، بیمارستان ها و... مدنظر قرار گرفته تا مزاحمتی برای کسی ایجاد نکند.

کد خبر 508592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha