استقبال از اکران فیلم های جشنواره عمار در مساجد/ آغاز طرح حفظ قرآن درمهدکودک های استان

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه از اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد استقبال می‌کنیم، گفت: طرح حفظ قرآن در مهدکودک‌های استان همزمان با دهه فجر آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار ظهر امروز (1دی) در جلسه کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفته و در ایجاد حرکت، جنبش و نیز آگاه سازی مردم مسلمان ایران از ظلم وستم رژیم شاهنشاهی نقش تأثیرگذاری ایفا کرده است.

 

وی با بیان اینکه استمرار انقلاب اسلامی و شکل گیری انقلاب حضرت مهدی (عج) نیز در مساجد باشد، افزود: هدف از تشکیل کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی بهره گیری از ایام الله برای بازگویی برکات و دستاوردهای نظام به مردم جامعه است.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر خراسان جنوبی با اشاره به روز شمار دهه فجر امسال، درخواست کرد اعضای این کمیته برنامه‌ها و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه دهند.

 

حجت الاسلام سبزه‌کار ادامه داد: برای تبیین نقش مسجد، روحانیت، زنان در پیروزی انقلاب اسلامی کانون‌‌های داریم که در همه این موارد می‌توانیم برنامه داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه برای نوجوانان و کودکان با تمرکز مدارس می‌توان برنامه‌های شاد و متنوعی در قالب سرود، تئاتر، قصه و شعر اجرا کرد، عنوان کرد: تفسیر موضوعی آیات قرآن مرتبط با پیروزی انقلاب در مساجد، افتتاح کانون‌های جدیدالتاسیس، برگزاری جلسات مشاوره عمومی در مساجد با محوریت کانونهای فرهنگی و هنری، برگزاری یادواره شهدای انقلاب و مسابقات پیامکی شعر، عکس و کتابخوانی از جمله برنامه‌های پیشنهادی دبیرخانه مساجد برای دهه فجر امسال است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از اکران فیلم‌های جشنواره عمار در مساجد استقبال می‌کنیم، گفت: اجرای طرح حفظ قرآن در مهدکودک‌ها همزمان با دهه فجر در 18 بهمن ماه آغاز می‌شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار برپایی جشن انقلاب هر شب در یک شهرستان‌، غباروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا، حضور اعضای کانون‌ها در راهپیمایی 22 بهمن، برگزاری مراسم ده شب ده مسجد، برگزاری کرسی آزاد اندیشی در کانون های دانشگاهی، جشنواره پخت غذاهای محلی، برپایی شب شعر با موضوع انقلاب و شهدا را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانونهای مساجد برای دهه فجر عنوان کرد.

 

وی به تکریم بزرگان و عالمان دینی در هر شهرستان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد ما این است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری که در جمع بسیجیان از آیت الله سید حسن تهامی یاد کردند بزرگداشتی برای این عالم بزرگ بیرجندی برگزار شود.

 

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محسن مومنی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزاری کرسی های تلاوت نور و اجرای اذان حلقومی با حضور قاریان برجسته را پیشنهاد داد و افزود: آمادگی داریم قرآن و اذان حلقومی را احیا و زنده کنیم و می‌تواند شروع آن از دهه فجر باشد و بعد از این ایام نیز ادامه پیدا کند.

 

وی همچنین بر اعزام مبلغ به مساجد و روستاهای پرجمعیت و تبیین جایگاه ولی فقیه در ایام دهه فجر امسال تاکید کرد.

 

حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه دشمن درصدد ضربه زدن به جایگاه ولایت است، تصریح کرد: باید حداقل سه کارگاه آموزشی تبیین جایگاه ولایت فقیه و آشنایی با مبانی حکومت اسلامی برای ائمه جماعات و فعالان مساجد برگزار شود تا در ایام دهه فجر در مساجد برای مردم به این موضوع با اهمیت بپردازند.

 

حجت‌الاسلام حسین کمیلی، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان جنوبی به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در پایان امسال اشاره کرد و گفت: هر چه به سمت انتخابات پیش می‌رویم دشمن فتنه‌های بزرگی را تدارک می‌بیند تا کشور را دچار اختلال کند بنابراین دهه فجر امسال خاص است و باید تکبیرهای این ایام الله ویژه و جدی گرفته شود.

 

وی با تاکید بر اینکه باید مساجد برای برگزاری مراسم دهه فجر و تمام مناسبت‌های ملی و اسلامی فعال‌تر شوند، بیان داشت: مساجد باید برنامه‌های فرهنگی داشته باشند و در خصوص تبلیغات محیطی دهه فجر برای فضای اطراف مسجد نیز با داشتن برنامه تلاش کنند.

 

سید هادی موسوی زاهد، قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه 22 بهمن و انقلاب اسلامی را بزرگترین معروف دانست و افزود: باید در برگزاری مراسم و برنامه‌های دهه فجر از موازکاری پرهیز شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید برای مردم آسیبهایی که موجب تضعیف نظام اسلامی می‌شود تبیین شود، عنوان کرد: باید با استفاده از ایام دهه فجر برای شرکت و حضور پررنگ در انتخابات شور و نشاط در مردم ایجاد شود.

 

گفتنی است، به منظور تبیین نقش مساجد در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و فراهم سازی زمینه حضور و مشارکت هر چه بیشتر نمازگزاران مساجد در امر برنامه ریزی و برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آیین های گرامیداشت ایام الله دهه فجر و آشنایی آنان با دستاورد‌های انقلاب اسلامی کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

 

کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان جنوبی متشکل از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه،سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اقامه نماز، ستاد امر به معروف ونهی از منکر، سازمان بسیج مساجد و محلات و مرکز فعالیتهای دینی شهرداری است.

 

 

 

کد خبر 509764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha