اعضای جوان کانونهای فرهنگی هنری از رویش های انقلاب هستند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی گفت: اعضای جوان کانونهای فرهنگی هنری از رویش های انقلاب هستند که علی رغم درک نکردن پیروزی انقلاب، اما این انقلاب را پذیرفته و با تمام توان برای پیشبرد اهداف آن تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار شب گذشته (۲۷ دی) در بازدید از کانون فرهنگی هنری انصارالحسین (علیه السلام) بیرجند با تقدیر از فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این کانون اظهار داشت: مسجد امام حسین(علیه السلام) بیرجند به عنوان یکی از مساجد محوری شهر، اقدامات خوبی را در طول سال در دستور کار دارد.

 

وی با اشاره به اینکه این مسجد در گذشته پایگاه و مصلی اقامه نماز جمعه بوده است، افزود: این مسجد محل حضور مسئولان زیادی است که که به رونق و شکوفایی آن کمک کرده است.

 

مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی از اقدامات انجام شده برای تجهیز و به روز رسانی کتابخانه باز مسجد امام حسین(علیه السلام) از سوی کانون قدردانی کرد و از مدیر کانون خواست مستندات برنامه ها و فعالیت های انجام شده در این کانون را به صورت مکتوب به دبیرخانه استان ارائه کند.

 

وی همچنین از مدیر کانون فرهنگ دیجیتال مسجد امام حسین (علیه السلام) بیرجند خواست دوره آموزشی آشنایی با رایانه،‌ نحوه مستندسازی و عکاسی را برای اعضای کانونهای مساجد استان برگزار کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در ۱۸ اسفندماه امسال، از مدیر کانون انصارالحسین(علیه السلام) خواست دستاوردها، صنایع دستی و تابلوهای هنری اعضای این کانون را برای ارائه در نمایشگاه به دبیرخانه استان تحویل دهند.

 

وی با تاکید بر پویایی و فعال بودن این کانون اظهار داشت: باید بین ارکان مسجد «بسیج، کانون، امام جماعت و هیات امنا» همدلی و وفاق باشد تا برنامه ها خروجی مدنظر را داشته باشد.

 

وی با تاکید بر فعال کردن گروههای تئاتر، سرود، تواشیح و ... از سوی کانون گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند «اسلام نه تنها هنر را قبول دارد بلکه به آن تشویق نیز می‌کند و نمونه‌های تاریخی آن، نشان دهنده همین توجه و تشویق است».

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی همچنین بر جذب جوانان و بالاخص نوجوانان دهه ۷۰ به مسجد تاکید کرد و افزود: انجام این مهم در واقع تحقق بخش زیادی از اهداف یک کانون فرهنگی هنری است که در جوار مساجد راه اندازی می شوند.

 

به گفته وی، اعضای جوان کانونهای فرهنگی هنری از رویش های انقلاب هستند که علی رغم درک نکردن پیروزی انقلاب، اما این انقلاب را پذیرفته و با تمام توان برای پیشبرد اهداف آن تلاش می کنند.

 

وی با توجه به نزدیک شدن به ایام الله دهه مبارک فجر به کانون انصارالحسین توصیه کرد برنامه های محوری ویژه این ایام برای تمامی کانونهای سطح استان برگزار کند.

 

حجت الاسلام سبزه کار در بازدید از کانون فرهنگی هنری بیت الزهرا(سلام الله علیها) بیرحند نیز بر فعال کردن این کانون و شرکت در برنامه ها و جشنواره های ابلاغی تاکید کرد و گفت: هم اکنون زمینه حضور در جشنواره «دختر پیامبر» وجوددارد.

 

وی خطاب به مدیر این کانون گفت: به عنوان انقلابیون و پیشکسوتان شهر بیرجند، تلاش کنند دستاوردهای انقلاب برای نسل جدید را تشریح کنند.

 

مساح مدیرکانون انصارالحسین (علیه السلام) بیرجند نیز با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار جلد کتاب در کتابخانه باز مسجد وجود دارد، افزود: از محل کمکهای مردمی، ۱۰ میلیون ریال کتب مرجع تهیه و در این کتابخانه باز برای استفاده عموم مردم گذاشته شده است.

 

وی به تشریح اقدامات و برنامه های مختلف انجام شده در این کانون پرداخت و پیشنهاد راه اندازی اینترانت بین کانونهای فرهنگی هنری استان را داد.

 

 

 

 

کد خبر 516030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha