احیای صنایع دستی مناطق روستایی در دستور کار کانونهای فرهنگی هنری قرار می گیرد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر احیای صنایع دستی از سوی کانونهای فرهنگی هنری مناطق روستایی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی دو رویکرد مهم این نهاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار عصر دیروز (۲۳ دی) در بازدید از کانون فرهنگی هنری امام علی (علیه السلام) مسجد جامع شهر حاجی آباد اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن شهرستان زیرکوه، لزوم انجام هرچه بیشتر برنامه های فرهنگی و هنری در این شهر احساس می شود.

 

وی قول مساعد داد در صورت اختصاص سهمیه راه اندازی خانه فرهنگ دیجیتال به استان از سوی مرکز، یک سهمیه به شهرستان زیرکوه اختصاص می یابد.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی بر ارائه مستندات از سوی کانونهای فرهنگی هنری به دبیرخانه استان تاکید کرد و گفت: همدلی بین ارکان مسجد از جمله بسیج، امام جماعت و کانون موجب تحقق هرچه بهتر برنامه های فرهنگی و هنری می شود.

 

وی بر پرهیز از جانبداری از سوی مدیران کانونهای فرهنگی هنری از کاندیداها در ایام انتخابات تاکید کرد و افزود: مدیران کانونهای مساجد استان در فرصت باقیمانده تا انتخابات، نسبت به بصیرت افزایی مردم برای حضور هرچه باشکوه تر در پای صندوق های رای اقدام کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین قول مساعد برای اعطای مجور کتابخانه به کتابخانه کانون امام علی (علیه السلام) شهر حاجی آباد در صورت تامین مکان مناسب داد.

 

وی همچنین در بازدید از کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد امام رضا(علیه السلام) روستای افین شهر زیرکوه گفت: اقدامات انجام شده از سوی کانونهای سطح استان نیازمند مستندسازی است چرا که در تخصیص اعتبارات، این مهم لحاظ می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی به جمعیت بالای روستای افین اشاره کرد و تصریح کرد: این کانون می تواند برنامه های مختلف فرهنگی و هنری متناسب با نیاز جوانان روستا را برای مخاطبان برنامه ریزی کنند.

 

حجت الاسلام سبزه کار همچنین از کانون فرهنگی هنری شهدای افین بازدید کرد و از فعالیت های خوب این کانون قدردانی کرد و اظهار داشت: در صورت تامین فضای لازم برای کتابخانه، زمینه اعطای مجوز کتابخانه ای از سوی دبیرخانه مساجد استان پیگیری می شود.

 

وی از مدیر کانون خواست برنامه های خود را در قالب طرح به دبیرخانه مساجد استان ارائه دهند تا در صورت تصویب با اختصاص اعتبارات، زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

 

وی همچنین بر معرفی نخبگان و فعالیت ها، برنامه های کانونهای فرهنگی هنری مساجد به خبرگزاری شبستان استان تاکید کرد.

 

مسئول دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر احیای صنایع دستی از سوی اعضای کانونهای فرهنگی هنری در مناطق روستایی گفت: همچنین کانونهای مساجد، علاوه بر انجام برنامه های مختلف قرآنی، باید در زمینه فعالیت های هنری از جمله سرود، تئاتر، تواشیح و ... نیز اقدام کنند.

 

وی بر لزوم برگزاری برنامه های کیفی در ایام الله دهه مبارک فجر و شرکت پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و افزود: کانونهای مساجد در این دهه نسبت به اکران فیلم های جشنواره عمار اقدام کنند.

 

وی ترویج سبک زندگی اسلامی و تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی را از جمله رویکردهای برنامه های دبیرخانه مساجد و کانونهای فرهنگی هنری سطح استان عنوان کرد.

 

یادآور می شود، همچنین حجت الاسلام سبزه کار به همراه حجت الاسلام مرتضایی نیا امام جمعه زیرکوه، امام جمعه اسفدن و امام جمعه زهان از مصلی نماز جمعه شهر حاجی آباد بازدید کرده و قول مساعد برای راه اندازی کانون فرهنگی هنری در مصلی نماز جمعه را داد.

 

 

 

کد خبر 515230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha