استفاده از تمامی ظرفیت ها و امکانات ها برای احیای کارکردهای مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای رونق مساجد استفاده شود، گفت: هدف از تاسیس کانونهای فرهنگی هنری؛ تقویت کارکردهای مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار ظهر امروز (۱۹ دی) در بازدید از کانون شهید نواب صفوی مسجد الرسول (صلی الله علیه و آله) بازار بیرجند از تعامل خوب میان امام جماعت، پایگاه مقامت بسیج و کانون قدردانی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات برای رونق مسجد استفاده شود،‌افزود: هدف از تاسیس کانونهای فرهنگی هنری؛ تقویت کارکردهای مساجد است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رویکرد کانونهای فرهنگی هنری، پایگاه های بسیج و ... در یک مسجد تقابلی نیست بلکه با هدف ارتقای کارکردهای مسجد تاسیس می شوند، از کانون نواب صفوی خواست برای ترویج کسب و کار حلال ویژه بازاریان برنامه ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه امروزه بازاریان جوان نیازمند آشنایی هرچه بیشتر با «فقه تجارت» هستند، ادامه داد: این مهم می تواند در قالب کلاسهای آموزشی، تهیه بروشورها و یا تبلیغات محیطی انجام شود.

 

حجت الاسلام سبزه کار گفت: مسجد بازار بیرجند در مناسبت های مختلف،‌برنامه های متعددی دارد و توانسته است فضای خوبی برای اقامه نماز اول وقت در این مکان برای کسبه، مردم و ... ایجاد کند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر هستیم،‌از مدیر کانون فرهنگی هنری نواب صفوی خواست با برگزاری برنامه های مختلف،‌نقش بازار در پیروزی انقلاب را برای مردم و به ویژه کسبه جوان تبیین کند.

 

وی یادآور شد: مستندسازی اقدامات انجام شده از سوی کانونهای فرهنگی هنری، در توزیع اعتبارات به صورت عادلان بسیار موثر خواهد بود.

 

محمدحسن ریاسی مدیر کانون نواب صفوی مسجدالرسول (صلی الله علیه و آله) بازار بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی این کانون با همکاری پایگاه مقاومت بسیج خاطرنشان کرد: بیان احکام و راهکارهای کسب و کار حلال به صورت مداوم در دستور این کانون و هیات امنای مسجد قرار دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت همکاری دیگر ارکان مسجد، آمادگی برگزاری یک مسابقه کتابخوانی به مناسبت دهه مبارک فجر از سوی این کانون وجود دارد.

 

 

کد خبر 513933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha