اختصاص سهمیه ویژه برای راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در شهرستان زیرکوه

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی قول مساعد به منظور اختصاص سهمیه ویژه برای تاسیس کانون های فرهنگی هنری در شهرستان مرزی زیرکوه داد و از ائمه جمعه و جماعات خواست نسبت به جذب این سهمیه در مساجد تحت پوشش خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۲۳ دی) در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات شهرستان زیرکوه اظهار داشت: ستاد عالی کانونهای مساجد کشور بر اساس مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند ۷۱؛ به منظور مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و احیای نقش واقعی فرهنگی و تبلیغی مساجد تاسیس شد.

 

وی با اشاره به اینکه احیای یک سنگر فرهنگی با محوریت مسجد، کادرسازی برای نظام، اسلام و رهبری، گفتمان سازی فرمایشات مقام مظعم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، جذب نخبگان و مردم به مسجد و غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان دیگر از اهداف راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در جوار مساجد است، اظهار امیدواری کرد با انجام برنامه های کیفی و کمی فرهنگی در این کانونها، بخشی از دغدغه های فرهنگی رهبر معظم انقلاب برطرف شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب «من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج» خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک شهرستان زیرکوه و نظر به تاکید رهبر معظم انقلاب درخصوص جریان نفوذ، راه اندازی کانونهای فرهنگی هنری در شهرهای مرزی اهمیت بیشتری دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷۴ کانون فرهنگی هنری در سطح استان خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: از این تعداد ۴۴ باب کانون در شهرستان زیرکوه مشغول ارائه خدمات به اقشار مختلف مردم هستند.

 

حجت الاسلام سبزه کار قول مساعد به منظور اختصاص سهمیه ای برای تاسیس کانون های فرهنگی هنری در نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان مرزی زیرکوه داد و از ائمه جمعه جماعات خواست نسبت به جذب این سهمیه در مساجد تحت پوشش خود اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه باید در یک چهارم مساجد استان کانونهای فرهنگی هنری راه اندازی شود، یادآور شد: در حال حاضر۱۵۹ کتابخانه محزن دار در جوار کانونهای مساجد استان وجود دارد که از این تعداد ۵۷ کتابخانه شهری و ۱۰۲ کتابخانه روستایی است.
 

وی خواستار معرفی نخبگان هر منطقه از طریق خبرگزاری شبستان شد.

 

وحدت بین شیعه و سنی از برکات انقلاب است

حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا امام جمعه شهر زیرکوه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه امروز شیعه و سنی در این شهر با وحدت کامل در کنار یکدیگر زندگی می کنند و هیچ گونه اختلافی ندارند، افزود: این وحدت یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر لزوم حداکثری مردم در پای صندوق های رای گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات هفتم اسفندماه باری دیگر نقشه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

 

امام جمعه شهر زیرکوه با بیان اینکه دشمنان برای انتخابات پیش روی برنامه دارند، از ائمه جمعه و جماعات خواست ضمن پرهیز از جانبداری از کاندیدایی خاص، مردم را به حضور پرشور در انتخابات تشویق کنید.

 

وی با اشاره به اینکه امروز حضور جوانان در صفوف نماز جماعت یکی از اولویت هاست، ادامه داد: این مهم با سخنان متقن، متین و نو از سوی ائمه جمعه و جماعت و برقراری ارتباط صحیح با جوانان قابل تحقق است.

 

اصلی ترین خدمت در شرایط فعلی کشور، خدمت به ولایت است

حجت الاسلام محمدحسن محمدی امام جمعه زهان نیز با تاکید بر اینکه کارها و برنامه ها باید با هدف رضایت خداوند انجام شود، خطاب به ائمه جماعات گفت: اگر می خواهید موفق باشید باید با مردم همراه بوده و در خدمت رسانی به آنها تعلل نکنید.

 

وی اصلی ترین خدمت در شرایط امروز کشور را خدمت به نظام و ولایت فقیه عنوان کرد و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به هوشیاری، علم و آگاهی رهبر معظم انقلاب پی برده و ایشان را شناخته اند اما هنوز بسیاری از مردم ایران به طور کامل رهبر را نشناخته اند.

 

حجت الاسلام محمدی به انتخابات پیش روی اشاره کرد و اظهارداشت: تبلیغ ائمه جمعه و جماعات برای حضور پرشور مردم در انتخابات تاثیرگذار است ولی باید دقت کرد که انتخاب فرد اصلح همراه با مطالعه و تحقیق باشد.

 

حسین میری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه زیرکوه نیز در این جلسه حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را در تثبیت امنیت کشور بسیار مهم دانست و گفت: افزایش بی سابقه تعداد نامزدهای انتخابات در امسال یکی از فتنه های قبل از انتخابات است که ضرورت هوشیاری هرچه بیشتر مردم احساس می شود.

 

حجت الاسلام سید مصطفی جلالی دادستان عمومی و انقلاب زیرکوه نیز به شیوع مواد مخدر در این شهرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه این آسیب در بین بانوان به عنوان مادران که در تربیت فرزندان نقش اصلی را ایفا می کنند، افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام حسین رحیمی مسئول اداره اوقاف و امور خیریه زیرکوه نیز از وجود ۱۰۵ مسجد در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این شهرستان نیازمند تخصیص اعتبارات فرهنگی بیشتری است.

 

 

 

 

 

کد خبر 515025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha