۳ هزار نفر از مدارس شمیران بالغ بر ده جزء قرآن را حفظ کردند

خبرگزاری شبستان: رییس اداره اوقاف شمیرانات تهران، گفت: با دادن اداره کلاس های قرآنی به طلاب حدود ۳ هزار نفر از مدارس سطح شمیران بالغ بر ده جزء قرآن را حفظ کردند که ما افرادی را هم که ۳ جزء حفظ کرده باشند را در دایره حافظان قرآن کریم قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام مجید کیایی رییس اداره اوقاف شمیرانات تهران، عصر دیروز در همايش ياوران وقف که با حضور جمعي از مسئولان برگزار شد، گفت: ما در شمیرانات 13 بقعه متبرکه داریم که آستان مقدس امامزاده صالح یکی از شاخص‌ترین آنها است.

وی افزود: یکی از مهمترین وظایف ما خدمت‌گزاری به آستان مقدس امامزادگان و زائران آن است که در این زمینه خادمان و مدیران خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه می‌کنند.

رییس اداره اوقاف شمیرانات تهران، عنوان کرد: استقبال مردم برای حضور در امامزاده‌ها زیاد است شاید برخی چهره‌هایی را که در مساجد دیده نمی شود در امامزاده ها حضور پیدا می کنند افرادی که در امامزاده ها حضور پیدا می کنند عموم مردم هستند اگر توان نیروی انسانی ما اجازه می‌داد تلاش می‌کردیم که حرم بسته نشود.

حجت‌الاسلام کیایی موقوفات را غالبا متولیان اداره می‌کنند، اظهار داشت: از دیگر وظایف سازمان اوقاف برگزاری مسابقات قرآن در طول سال است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند که انتظار از شیعه و کشور اسلامی این است که از 80 میلیون جمعیت 10 میلیون قرآن‌آموز و حافظ قرآن در آن وجود داشته باشد در همین راستا دو یا سه سال است که اوقاف برای تربیت حافظان قرآن تلاش می‌کند.

وی افزود: آستان مقدس امامزاده صالح که امروز در آن حضور پیدا کردیم تمامی مدارس و مجامع آموزشی اطراف را تحت پوشش خود قرار داده است، طلاب از قم آمده برای دانش‌آموزان کلاس‌های قرآن تشکیل می‌دهند.

رییس اداره اوقاف شمیرانات تهران، در ادامه گفت: با دادن اداره کلاس های قرآنی به طلاب حدود 3 هزار نفر از مدارس سطح شمیران بالغ بر ده جزء قرآن را حفظ کردند که ما افرادی را هم که 3 جزء حفظ کرده باشند را  در دایره حافظان قرآن کریم قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام کیایی، بیان داشت: در عرصه فعالیت‌های قرآنی تلاش کردیم که حفظ قرآن را بیشتر مورد توجه قرار دهیم حتی جلساتی را در زندان قرار دادیم که از آن استقبال خوبی شد. در پایان این همایش از مدیران نمونه بقاع متبرکه شمیران، حجت‌الاسلام والمسلمین گواهی مدیر آستان مقدس امامزاده صالح(ع) و مهرداد آبشاری مدیر آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) پس قلعه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

همچنین از کارمندان و متولیان نمونه اداره اوقاف شمیران آقایان داوود زال پور و سلمان شیخ عبدالکریم تقدیر و تجلیل شد.

در ادامه نیز از خادمان نمونه بقاع متبرکه شمیران به ترتیب ذیل تقدیر و تجلیل به عمل آمد:

علیرضا علیدادی و مراد شهبازی خادمان نمونه آستان امامزاده صالح(ع) تجریش

 محمد زحمت کش بی‌آزار خادم نمونه آستان مقدس امامزاده مطیب(ع) اوین

خانم لاله غره داغی خادم نمونه امامزاده علی اکبر(ع) چیذر

محسن یوسفی، خادم نمونه آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) در چیذر

 سید مرتضی باقری، خادم نمونه آستان مقدس امامزاده قاسم(ع) در دربند

محمد مرادی، خادم نمونه آستان امامزاده اسماعیل(ع) در زرگنده

رضا ابراهیم‌نژاد، خادم نمونه آستان مقدس امامزاده صالح(ع) در فرحزاد

 سید حسن رضوی، خادم نمونه آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) پس قلعه

 حسین چهره نما خادم نمونه امامزاده قاضی صابر(ع) در ونک

محسن عرفاتی، متولی نمونه موقوفه حاج فتحعلی جماران

 علی اکبر  امی، متولی نمونه موقوفه کربلایی نصرالله

همچنین از  واقفان خیر اندیش سال 94، خانم محبوبه ستوده، با نیت اسکان دانشجویان یتیم و بی‌بضاعت با رتبه‌های برتر و کریم آقالو، با نیت تاسیس آسایشگاه در نوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 510797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha