برگزاری جشن نیمه شعبان در مساجد استان مرکزی

همزمان با سالروز خجسته یگانه منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) مراسم جشن و سرور در مساجد استان مرکزی برگزار می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به خبرنگار شبستان در اراک ضمن تبریک به مناسبت زادروز فرخنده حضرت ولیعصر(عج) گفت: مراسم جشن و سرور در مساجدی که دارای کانون فرهنگی هنری هستند برگزار می شود و به صورت مفصل این جشن ویژه نیز در شب نیمه شعبان در چند مسجد استان دایر است.


حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری افزود: مراسم جشنی نیز با عنوان "با سید علی تا ظهور" در کانون فرهنگی هنری ولایت مسجد امام علی(ع) شهرک امیرکبیر برگزار می شود که در آن مجتبی رمضانی به مداحی و مولودیه خوانی و حجت الاسلام برادران از وعاظ برجسته کشوری به بیان سخنرانی می پردازد.


وی همچنین از برگزاری مراسم جشن در کانون فرهنگی هنری رضوی مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی اراک در شب نیمه شعبان خبر داد و اظهار کرد: در این مراسم که در محوطه فضای سبز روبروی مسجد برگزار می شود، عاشقان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از مولودیه خوانی حاج مبین کاشانی و اجرای سرود گروه رضوی با عنوان "یامهدی" فیض می برند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با بیان اینکه در مراسم جشنی که در مسجد امام جواد(ع) کوی رضوی اراک برگزار می شود مسابقه شفاهی از زندگی امام زمان(عج) و سوالاتی با موضوع انتظار و مهدویت بین شرکت کنندگان اجرا می شود، ادامه داد: به برادرانی که نام پرافتخار "مهدی" را دارند جوایزی نیز اهدا می شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: به همین مناسبت مراسم جشن در کانون فرهنگی هنری شهید مطهری مسجد صاحب الزمان(عج) روستای مشهد گرمه از توابع اراک با قرائت زیبای قرآن کریم آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام عالمی و حجت الاسلام محسن ساجدی مسئول هیات متوسلین به قاسم بن علی(ع) ادامه می یابد.


وی افزود: همچنین در این مراسم جشن که در دو نوبت شب میلاد و صبح نیمه شعبان برگزار می شود شرکت کنندگان با حضور در جایگاهی که جلوی درب مسجد تعبیه شده است از مراسم تله تاتر، برنامه های طنز، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقه پیامک با موضوع مهدویت و مسابقه شفاهی بهره مند می شوند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: در مسجد جامع روستای هفته از توابع شازند نیز مراسم جشن نیمه شعبان و جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) با حضور یک هزار نفر از اهالی روستا برگزار و در آن از جوانان فعال خواهر و برادر موفق در رشته های مختلف تقدیر می شود.


حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: اجرای طنز، موسیقی سنتی، مولودیه خوانی و مسابقه فرهنگی نیز از جمله برنامه های این مراسم است.


وی گفت: دراین ایام پربرکت و مبارک کارت هایی با مضامین احادیث و آیه هایی در خصوص صاحب الزمان(عج) بین کانون های مساجد استان مرکزی توزیع می شود و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با آذین بندی، چراغانی و نصب بنر سر در مساجد و توزیع شیرینی و شربت در اماکن عمومی، شهر را در شب میلاد صاحب العصر(عج) غرق در شادی می کنند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 51150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha