نفوذ در مراجع تصمیم ساز از برنامه های استکبار/ همراهان فتنه نباید تایید صلاحت شوند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: باید همه از شورای نگهبان بخواهند محکم در صحنه بایستد و هر کسی با فتنه ۸۸ همراهی داشته و توبه و اعلام برائت از فتنه‌گران نکرده را تایید صلاحیت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار علیرضا افشار امروز (9 دی) در مراسم گرامیداشت ۹ دی در مسجد امام حسین(علیه السلام) بیرجند اظهار کرد: مردم با بصیرت و بینش و حضور عاشورایی خود در 9 دی باشکوه ترین راهپیمایی و حماسه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را خلق کردند.

 

وی با بیان اینکه فتنه دو معنای اصلی دارد که در قرآن به آن پرداخته شده، افزود: فتنه به معنای امتحان و آزمایش انسان در دنیا است که به صورت‌های متفاوت واقع می‌شود و انسانها هر کدام به گونه‌ای امتحان می‌شوند و اصل آن گداختن طلا در آتش است تا خالص آن از ناخالص آشکار شود.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح معنای دیگر فتنه را نفاق و درویی و ایجاد فضای غبارآلود برای مساله‌ای دانست که فتنه‌گر به دنبال آن است توصیف کرد و گفت: در کشور ما از ابتدای انقلاب دشمنان به دنبال فتنه بوده‌اند اما برجسته‌ترین و عظیم ترین فتنه در سال 88 رخ داده است.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه حماسه 9 دی خط بطلانی بر حرکت فتنه‌گری در کشور کشید، بیان کرد: دفاع مقدس در مقابل فتنه سال 88 هیچ است چرا که در جنگ دشمن و دشمنی‌ها مشخص بود اما در جریان فتنه فریب افکار عمومی و تزلزل در اراده‌ها آنچنان عمیق است که پیدا کردن راه حق مشکل است.

 

سردار افشار با تاکید بر اینکه این تفرقه‌افکنی‌ها از سیاست‌های دشمنان است، گفت: امروز در منطقه نیز شاهد توطئه‌های سیاسی غرب و استکبار جهانی و در رأس آن انگلستان هستیم.

 

به گفته وی جریان فتنه و کسانی که به دنبال قدرت بودند سعی کردند با شایعه و تحریک قومیت‌ها فضا کشور را دگرگون کنند.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تفسیر غلط از کلمه حق کار فتنه‌گران است، تصریح کرد: جریان فتنه ادعا می‌کند به دنبال آزادی هستند اما اگر به قدرت برسند اجازه آزادی نمی‌دهند و یا تفسیر دیگری از آزادی ارائه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: جریان فتنه در حوزه حقوق بشر تفسیر خاصی دارند و مدعی حقوق بشر آمریکایی هستند چرا که اگر حادثه کوچکی در کشورهای مورد هدفشان رخ دهد آن را علیه آن کشور برای تامین اهداف جنگ نرم و فتنه‌گری برجسته می‌کنند.

 

سردار افشار با تاکید بر اینکه فتنه‌گران تحریف تاریخ می‌کنند، افزود: سعی می‌کنند دوران رژیم پهلوی را دوران قدرت و پیشرفت جلوه دهند و یا اندیشه امام راحل و سیره زندگی ایشان را به راحتی و به بهانه منتسب به امام تحریف می‌کنند.

 

وی تحریف و تاریخ‌سازی را از شگردهای جریان فتنه دانست و بیان کرد: شاهد هستیم که مواضع استکبارستیزی حضرت امام خمینی(ره) که به هیچ عنوان حاضر نبودند مباشات و ملاحظه در برابر استکبار داشته باشند را امروز به غلط ارائه می‌دهند.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نفوذ کردن در مراجع تصمیم گیری و تصمیم‌سازی از حرکت‌های جریان فتنه و استکبار است، گفت: در نفوذ گاهی نیروهای ارزشی و ولایی با اشتباه محاسباتی به تصمیمی می‌رسند که در مسیر و به نفع دشمنان است.

 

سردار افشار به شیوه‌های مقابله با فتنه‌گران اشاره کرد و افزود: رعایت تقوای الهی در فضای فتنه و توجه به قرآن و تمسک به اهل بیت علیه السلام و پیروی از ولایت فقیه یکی از راه‌های مقابله با جریان فتنه است.

 

وی یکی دیگر از شیوه‌های مقابله به جریان فتنه را صبر، بردباری و مدارا عنوان کرد و بیان داشت: در سال 88 صبر موجب شد تا جریان فتنه با بی حرمتی به مجالس امام حسین علیه السلام ماهیت خود را نشان دهند و اگر مردم صبر نمی‌کردند حماسه 9 دی خلق نمی‌شد.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در افشاء جریان فتنه باید به تبیین عمومی برسیم تا مردم با بصیرت و هوشیاری حقیقت را بهتر کشف کنند و حرکت انبیاء الهی و جریان های توحیدی این است که که با صبر و بردباری اقدام به روشنگری جامعه می‌کردند.

 

سردار افشار با تاکید بر اینکه صبر انقلابی در کنار بصیرت افزایی و روشنگری وظیفه خواص جامعه است، تصریح کرد: ساکتین در فتنه سال 88 با ظلم فتنه‌گران شریک هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه دشمن برنامه‌های متنوعی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارند چون منافع خود را در ایران از دست دادند و برای منافع خود در منطقه نیز احساس خطر کردند، یادآور شد: دشمنان در ابتدا سعی کردند از طریق ترور و تحریک قومیت‌ها حرکات شیطانی خود را علیه انقلاب اسلامی انجام دهند اما با صبر و استقامت مردم و لطف خداوند به نتیجه نرسیدند.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح بیان داشت: در جنگ تحمیلی علیه نظام اسلامی ایران نیز سر دشمنان به سنگ خورد و هر کدام از این حوادث اتفاق می‌افتد ملت ایران از لطمه خوردن به نظام اسلامی جلوگیری کردند و راه امام و شهدا را ادامه دادند و چند گام جلو افتادند.

 

وی با اشاره به اینکه باید از جریان فتنه 88 و حضور حماسی مردم در 9 دی درس بگیریم و چند قدم به جلو حرکت کنیم، گفت: اگر آمریکا روزی احساس کند ذره‌ای در جنگ نظامی با ایران اسلامی توفیق دارد درنگ نمی‌کند.

 

سردار افشار خاطر نشان کرد: امروز امنیت و آرامشی که بر کشور در میان منطقه حاکم است به برکت خون شهدا و تلاش نیروهای مسلح و هوشیاری و اخلاص مردم و عنایت خداوند است.

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در سال 88 نبرد عظیم و سیاسی در کشور واقع شد، تاکید کرد: اما ملت ایران در جنگ تمام عیار سیاسی که استکبار با عملیات روانی و فریب افکارعمومی در داخل و منطقه از آنان حمایت می‌کرد، پیروزی عظیمی را به دست آورد.

 

وی با بیان اینکه این پیروزی باید مقدمه رشد سیاسی و پشتوانه سرمایه اجتماعی باشد، گفت: دشمن ناامید نمی‌شود و جنگ نرم با وسعت بیشتری در همه عرصه‌ها ادامه دارد اما ملت ایران با اشراف و بصیرتی که پیدا کرده با قدرت و یکپارچگی و وحدت بیشتری در صحنه‌های دفاع از کشور حضور می‌یابد.

 

سردار افشار با اشاره به اینکه دشمن و قدرت طلبان سعی می‌کند در توطئه‌ها و فتنه‌های بعدی خطای قبلی را تکرار نکند، بیان داشت: مقام معظم رهبری فرمودند فتنه خط قرمز نظام است بنابراین باید هر کسی مواضع خود را روشن کند و بگوید ما با دشمن سر سازش نداریم  و سیاست خارجی نظام را درست بیان کند و یکی به نعل و یکی به میخ نزند!

 

معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر لزوم هوشیاری مردم، ادامه داد: باید همه از شورای نگهبان بخواهند محکم در صحنه بایستد و هر کسی با فتنه 88 همراهی داشته و توبه و اعلام برائت از فتنه‌گران نکرده، صلاحیت ندارد که تایید صلاحیت شود.

 

وی در پایان بیان داشت: باید ملتی که ادعای پرچم داری بیداری اسلامی در منطقه را دارد با بصیرت حضور پررنگ خود را در صحنه‌های دفاع از کشور داشته باشند تا نگاه کشورهای دیگر منطقه به ایران و نظام اسلامی به ناامیدی مبدل نشود.

 

 

کد خبر 511600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha