زمینه سازی برای ظهور منجی با استفاده از ابزارهای هنری

دبیر اجرایی جشنواره بین المللی «در انتظار صبح» زمینه سازی برای ظهور با استفاده از ابزارهای هنری را یکی از اهداف این جشنواره دانست.

راضیه خیر بخش، دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی «در انتظار صبح» با اعلام این مطلب که چهارمین دوره جشنواره بین المللی «در انتظار صبح» چهارشنبه 22 تیر ماه در نگارخانه آیه افتتاح می‌شود به خبرنگار شبستان گفت: این جشنواره فرهنگی هنری با محوریت امام موعود (عج) در داخل کشور در پنج رشته طراحی پوس‌تر، طراحی لوگو، نمایشنامه نویسی، نقاشی و معرق و در سطح بین الملل در رشته‌های طراحی پوس‌تر، لوگوتایپ و نمایشنامه نویسی کوتاه برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف برگزاری این چشنواره گفت: تبیین و توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار، زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت با استفاده از ابزارهای فرهنگی- هنری و معرفی و تشویق استعدادهای خلاق و آثار ارزشمند هنرمندان با موضوع امام موعود (عج) از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

خیر بخش خلق و تولید آثار فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ مهدویت و معرفی آن‌ها در سطح کشور و جهان همچنین اعتلاء و رشد کمی رشته‌های هنری با تکیه بر ارزش‌های دینی و فرهنگ اسلامی را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و افزود: همزمان با برپایی نمایشگاه آثار برگزیده، بخش جانبی جشنواره نیز با موضوع «امامت در قرآن» با نگاه ویژه به آیه تطهیر و آیه مودت برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: رشته‌های قلمزنی، نقاشی، طراحی پوس‌تر، طراحی لوگو تایپ و کارگاه تخصصی ورک شاپ نقاشی نیز از جمله رشته‌های معین شده برای بخش جانبی نمایشگاه هستند که شرایط و نحوه ارائه آثار در این بخش توسط دبیرخانه جشنواره مشخص شده است.
دبیر اجرایی چهارمین جشنواره بین المللی «در انتظارصبح» با اشاره به برخی از شرایط و ضوابط اعلام شده جهت ارائه آثاربه جشنواره گفت: طبق شرایط اعلام شده توسط دبیرخانه جشنواره در رشته طراحی پوس‌تر، آثار می‌بایست در چارچوب زیر شاخه‌های امید و انتظار، کعبه در انتظار، جوان و انتظار، جهان در انتظار، انتظار در اندیشه من، حکومت جهانی، شهادت و انتظار یا به صورت آزاد با محوریت امام موعود (عج) باشد ضمن اینکه استفاده از نام جشنواره در طراحی پوستر ضروری است.

 

وی افزود: در طراحی لوگو تایپ نیز آثار می‌تواند به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عربی در چارچوب: اسماء و القاب امام موعود (عج) یا به صورت آزاد با محوریت امام موعود (عج) طراحی شده باشد.
خیر بخش با بیان این نکته که علاوه بر نفرات برگزیده، در هر رشته به 5 نفر از افراد شایسته جوایزی اهدا می‌شود خاطر نشان کرد: چهارمین جشنواره بین المللی «در انتظار صبح» به مدت یک ماه در نگار خانه آیه دانشگاه سوره برپا می‌شود و اختتامیه آن 6 مرداد است.
پایان پیام/

 

کد خبر 51319

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha