مردم جهان، تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند

حجت الاسلام و المسلمین سالار، با تشریح برنامه های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام شعبانیه، استقبال مردم جهان از آموزه های اسلامی را چشمگیر توصیف کرد و گفت: مردم جهان، تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام و المسلمین سالار، معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه به تشریح برنامه های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اعیاد شعبانیه پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سالار از فعالیت گسترده نمایندگی های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در صد و بیست کشور جهان خبر داد و افزود: اینک حدود ششصد دفتر نمایندگی در خارج از ایران فعالیت می کنند که همگی عضو این مجمع هستند و در زمینه ترویج آموزه های دینی و معارف اهل بیت(ع) تلاش می کنند.

وی ادامه داد: هر ساله جشن اعیاد شعبانیه در تمام نمایندگی های مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سراسر جهان برگزار می شود و هر از چند گاهی نیز با برگزاری میزگردها و سمینارهای تخصصی در برخی از کشور ها، قصد داریم تا عرصه را برای آشنایی ببیشتر مردم جهان با فرهنگ اهل بیت(ع) فراهم آوریم.

 

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، از جایگاه ویژه انتظار فرج و آموزه مهدویت در فرهنگ ناب اسلام سخن گفت و اذعان کرد: در وایات ما، انتظار فرج، برترین عبادت به شمار می رود؛ چنان که پیامبر اکرم(ص) در این باره فرمودند "أفضل أعمال أمتی إنتظار الفرج؛ انتظار فرج، از با فضیلت ترین اعمال امت من است".
وی با یادآوری حدیث نبوی که فرمودند "المنتظرون لظهوره أفضل أهل کل زمان؛ منتظران ظهور، برترین مردم زمانند"، اهمیت انتظار فرج و تلاش در ترویج این باور را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: از وظایف ماست که با برگزاری مراسم های متنوع و متعدد مهدوی، این آموزه را به جایگاه اصلی آن ارتقا دهیم.

 

حجت الاسلام و المسلین سالار، درباره فعالیت های این مجمع در سال جاری توضیح داد: امسال قصد داریم تا با برگزاری سمینار هایی در هندوستان، آذربایجان، ونزوئلا، سریلانکا، فیلیپین، افغانستان، اندونزی و گرجستان، گامی در راستای ترویج معارف ناب اهل بیت(ع) در این کشور ها برداریم.

این مقام مسئول تصریح کرد: استقبال مردم در خارج از کشور بسیار امیدوارکننده و چشمگیر است؛ به طوری که می توانم بگویم مردم جهان، تشنه معارف اهل بیت(ع) هستند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: یکی از کار های مجمع جهانی اهل بیت(ع)، ایجاد فرصت های مطالعاتی برای علاقمندان خارجی است که قصد دارند در حوزه معارف اسلامی تحقیق کنند و به نگارش مقاله، پایان نامه و کتاب بپردازند. ما با فراهم کردن شرایط، زمینه حضور آنان را در ایران فراهم می کنیم و با معرفی کتابخانه ها، سایت ها و مراکز مختلف تحقیقی و پژوهشی، مسیر تحقیقات آنان در حوزه معارف اسلام را هموار می نماییم.

 

سخنران این نشست در بخشی از سخنان خود به یکی دیگر از فعالیت های این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جاری با ارسال بسته های فرهنگی شامل کتاب، جزوه، نرم افزار و برخی اقلام دیگر، سعی داریم بخشی از معارف فرهنگ مهدویت را برای علاقمندان خارج از کشور طرح کنیم و علاقمندان غیر شیعی و حتی غیر مسلمان را به تفکر و تحقیق در این عرصه دعوت نماییم.

وی با بیان این که در حوزه فضای اینترنتی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته است، اظهار داشت: خبرگزاری مرکز جهانی اهل بیت(ع) با نام "أبناء" به چهارده زبان مشغول کار است و با راه اندازی سایت اهل بیت(ع) نیز کوشیده ایم تا مجموعه ای از مقالات دینی را به زبان های مختلف ترجمه کنیم و در اختیار مخاطبان خارجی قرار دهیم.


حجت الاسلام و المسلمین سالار، ادامه داد: اخیرا با انتشار مجموعه چهارده جلدی "پیشوایان هدایت"، شاهد استقبال زیاد از این اثر بوده ایم و این مسأله ما را واداشت تا به ترجمه این مجموعه به چهار زبان عربی، انگلیسی، ترکی و مالایو اقدام نماییم و این اثر فاخر را در دسترس خوانندگان غیر ایرانی نیز بگذاریم.

وی با معرفی نرم افزار "فی رحاب اهل بیت(ع)"، توضیح داد: این نرم افزار به دو زبان فارسی و عربی تهیه شده و در چهل و هشت جزوه مکتوب نیز گردآمده است و در کنار این نرم افزار و مجموعه کتب، نرم افزار مخصوص گوشی های تلفن همراه نیز تهیه شده است تا دسترسی علاقمندان به این مجموعه راحت تر و سریع تر صورت گیرد.

 

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان سخنان خود تأکید کرد: ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت(ع)، تکلیف اصلی ما در این مرکز است که امید داریم به خوبی از عهده آن برآییم.

شایان ذکر است، نشست خبری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، صبح دوشنبه در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت(ع)با حضور حجت الاسلام و المسلمین سالار، معاون بین الملل این مجمع و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

 پایان پیام/

کد خبر 51334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha