اعضای بسیج رسانه یزد با خانواده شهید ساداتی دیدار کردند

خبرگزاری شبستان: اعضای بسیج رسانه استان یزد به مناسبت روز بسیج رسانه با خانواده شهید سید جلیل ساداتی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به مناسبت شهادت شهید رهبر، فعال رسانه ای و روز بسیج رسانه، جمعی از اعضای بسیج رسانه استان یزد به همراه مسئولان سپاه الغدیر استان یزد با خانواده شهید سید جلیل ساداتی از شهدای عرصه رسانه در یزد دیدار کردند.

شهید سید جلیل ساداتی در تاریخ ۱۳ ابان ۱۳۳۷ در خانواده ای مذهبی دیده به جهان گشود و در دامان پدر و مادری دلسوز و مهربان پرورش یافت و با مجالس روضه خوانی که هر هفته در منزل داشتند، عشق به اسلام و ائمه اطهار (علیهم السلام) در وجودش شکل گرفت.

پس از طی آموزش ابتدائی تا اول متوسطه با موفقیت وارد هنرستان شد و در رشته فلزکاری به تحصیل ادامه داد، در کنار تحصیل به آموزش هنری نیز می پرداخت تا اینکه پس از اتمام دورۀ هنرستان و اخذ مدرک دیپلم به خدمت نظام وظیفه فرا خوانده شد .

خدمت سربازی او مقارن با شروع انقلاب اسلامی امت ایران و اوجگیری مبارزه با حکومت طاغوت بود.

 شهید ساداتی ابتدا دوره مقدماتی را در خرم آباد و سپس دوره تخصصی خود را در شیراز  گذراند، سپس با درجۀ گروهبان دومی به اصفهان منتقل گردید و اندکی بعد به فرمان امام خمینی مبنی بر ترک سربازخانه ها به بهانه مرخصی از پادگان خارج شد و به یزد عزیمت نمود و بعد از آن نزد برادرش در تهران به حالت اختفا بـه سـر بـرد و در آن اوان که‌ مبارزات امـت مسلمان بـا رژیم شاه خائن می رفت تا به اوج خود برسد، ساداتی در همۀ تظاهرات خیابانی تهران حضور فعال و مستمر داشت .

پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی هنگامی که امام خمینی (ره)، فرمان بازگشت سربازان به پادگان ها را صادر فرمودند، سریعاً به اصفهان برگشت و با همکاری نیروهای انقلابی به دستگیری عمال مزدور شاه و عوامل کشتار حکومت نظامی پرداخت .

شهید ساداتی در طرح تدوین کتاب ارزشمند صحیفه خون نقش ارزنده ای داشت و با تلاش خود توانست مرقومه مبارکی از مقام معظم رهبری حضرت آیت ا… خامنه ای به عنوان دیباچه ای بر کتاب صحیفه خون بگیرد این کتاب نفیس و ارزنده حاوی زندگی نامه ۱۲۰ معلم و دانش آموز شهید استان یزد می باشد و در دو جلد تدوین یافته است .

شهید ساداتی در اواخر سال ۶۳ عصر روز سیزدهم خرداد عازم جبهه شد و پس از دو ماه مبارزه بی امان و شرکت در عملیات پیروزمند قدس ۵ در آب های هورالعظیم و در حال تسخیر پاسگاه علیج عراق در شب پانزدهم مرداد ماه به درجه رفیع شهادت که آرزوی نهائیش بود نایل آمد.

کد خبر 513415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha