کتاب و کتابخوانی اولویت موسسه « کتاب، زندگی بهتر» کانون شهید ساداتی یزد

خبرگزاری شبستان: امام جماعت مسجد و کانون شهید ساداتی یزد توانسته است با ایجاد موسسه « کتاب، زندگی بهتر» به نوعی گامی موثر در جهت جذب جوانان به کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

خبرگزاری شبستان - یزد

 

یکی از مباحث مهمی که امروزه بر آن تاکید می شود در خصوص کتاب و کتابخوانی است و جامعه ای که در آن کتاب رواج پیدا کرده باشد به خوبی میتواند انسان های خود را تربیت کند.

 

اما اگر این کتابخوانی با فرهنگ ناب اسلامی پیوند بخورد و با مسجد نیز همراه باشد به نوعی هدف اسلام و انقلاب را دنبال می کند و در راه خود موفق می شود.

 

در این راستا یکی از موسساتی که در استان یزد فعالیت می کند با عنوان موسسه « کتاب زندگی بهتر» است و توانسته است با پیوند با مساجد به نوعی گامی موثر در جهت ترویج کتاب خوانی بردارد.

 

حجت الاسلام هادی والا، امام جماعت مسجد شهید سید جلیل ساداتی و مدیر موسسه « کتاب؛ زندگی بهتر» در این رابطه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد گفت: کتاب و کتابخوانی از جمله مهمترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگ است و ایشان تاکید بسیار زیادی بر انس با کتاب در میان همه اقشار بخصوص جوانان داشته و دارند و همچنین  با بیان راهکارهایی ایجاد فضای کتابخوانی در جامعه را نیز فریضه قلمداد می کنند که باعث طراوت فکری و روحی انسانها می شود.

 

وی افزود: لذا با توجه به ضرورت بحث کتابخوانی در سال 1395 موسسه ای تحت عنوان « کتاب زندگی بهتر» را تاسیس کردیم که  در اوایل مسابقات کتاب را در سطح محله و مسجد شهید ساداتی انجام دادیم و به خاطر استقبال خوب مردم علی الخصوص جوانها در پاییز 96 مسابقه کتابخوانی کتاب شاهرخ ضرغام(حر انقلاب) در سطح محله و مساجد و مدارس منطقه مسجد شهید ساداتی انجام شد که بیش از 500 نفر در مسابقه شرکت کردند و جایزه مسابقه 5 میلیون ریال برای نفر اول به همراه هفت جایزه ارزنده بود که به برندگان اهدا شد.

 

امام جماعت مسجد شهید سید جلیل ساداتی خاطرنشان کرد: یکی از روش های جذب این موسسه فعالیت در عرضه مسابقه کتابخوانی و تبلیغ و ترویج این عرصه توسط بچه های مسجد است و همچنین افرادی که در این مسابقه مشارکت می کنند به نوعی در این موسسه و مسجد جذب می شوند.

 

حجت الاسلام والا گفت: رسالت این موسسه برگزاری مسابقات کتابخوانی در هر فصل از سال است که در فصل زمستان سال 1396 مسابقه کتابخوانی کتاب سلام بر ابراهیم 2 در حال اجرا است.

 

وی افزود: یکی از ظرفیت هایی که مردم باید بیشتر درآن سرمایه گذاری کنند عرصه کتاب و کتابخوانی است که ملتی که از مطالعه دور شود دچار عقب افتادگی می شود.

 

امام جماعت مسجد شهید سید جلیل ساداتی ادامه داد: با توجه به کمک های خیرین در برگزاری این مسابقات برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن نیاز به کمک های خیری بیشتری است که این مسابقات از لحاظ کمی و کیفی بهتر انجام شود.

گزارش: سید ضیا میررحیمی

کد خبر 682596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha