ائتلاف و اعتصام بین گروه‌های مختلف در عراق حفظ شود

خبرگزاری شبستان:آیت‌الله سعیدی گفت: در عراق باید ائتلاف و اعتصام بین گروه‌های مختلف حفظ شود تا با وجود مرجعیت شیعه و حضور نیروهای مقاومت که در راه دفاع از دین تلاش می‌کنند، جلوی نفوذ و تفرقه دشمن گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) امروز (21 دی) در دیدار حجت الاسلام و المسلمین شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نجباء در سوریه و عراق و هیأت همراه، اظهار داشت: ما نسبت به مردم کشور عراق یک القه و ارتباط راهبردی و استراتژیک داریم که برخواسته از آموزه‌های قرآن کریم و دستور اهل بیت (ع) و سیره آنهاست.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: همانطور که خداوند در قرآن کریم فرموده است، ما مسلمانان همه باهم برادریم وبا شما انس داریم که علاوه بر این که مجاور هستیم، بر پیوند و رابطه ما نیز افزوده است.

 

آیت الله سعیدی یادآور شد: گرچه در گذشته هم ما و هم شما زیر سلطه دشمنانی بودیم که تحت تأثیر استکبار بودند، اما خداوند بر ما شما منت گذاشت و ظلم این مستبدان را برداشت.

 

وی ادامه داد: در ایران، شاه حاکم بود و در عراق نیز صدام، جنایات زیادی در این کشور انجام می‌داد؛ انقلاب اسلامی باعث شد که مردم ایران از دست استکبار و استبداد نجات یابند و مردم عراق نیز از دست صدام فرعون صفت نجات یافتند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: همان طور که مردم ایران در پی سقوط شاه، راه دشواری را طی کردند، مردم عراق نیز برای رسیدن به اهداف بلند خود راه‌های زیادی را طی می‌کنند.

 

آیت الله سعیدی بیان داشت: ما محورها و نکته‌هایی را مد نظر داشتیم که شما نیز به طور یقین در نظر دارید، از جمله یکی از محورها این بود که هیچ وقت به حد اقل‌ها راضی نشویم، بلکه هر راهی که می‌خواهیم، کامل و تمام باشد.

 

وی اضافه کرد: همان طور که خداوند می‌فرماید، باید ریشه فتنه به صورت کامل برچیده شود، اگر به حداقلی راضی باشید، نمی توان گروه‌های تکفیری را به طور کامل ریشه‌کن کرد، بنابراین ما باید در مرحله عمل به گونه ای با آنها بجنگیم که به طور کامل ریشه‌کن شوند.

 

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) با اشاره به بحث اتحاد و انسجام، عنوان کرد: ما در ایران مذاهب مختلف و ادیان مختلف و اقلیت‌های مذهبی داریم، اما توانستیم پیوند و رابطه محکمی با یکدیگر برقرار کنیم، در عراق نیز  گروه‌های مختلف اسلامی باید متشکل باشند و هیچ گروهی نباید حذف شود.

 

آیت الله سعیدی یادآور شد: ابتدای سال میلادی رهبر انقلاب اسلامی (مد ظله) به دیدار خانواده‌ای مسیحی رفتند که یکی از فرزندان خود را در راه کشور ایران تقدیم کرده بودند؛ مقام معظم رهبری (مدظله) از آنها دلجویی کردند و گفتگوی مفصلی داشتند و آنها نیز رهبر را به عنوان یک پدر و فرزانه پذیرفته بودند.

 

وی تصریح کرد: در عراق باید ائتلاف و اعتصام بین گروه‌های مختلف حفظ شود تا  با وجود مرجعیت شیعه و حضور نیروهای مقاومت که در راه دفاع از دین تلاش می‌کنند، جلوی نفوذ و تفرقه دشمن گرفته شود.

 

یادآور می‌شود که در پایان دیدار، نشان فاطمی از سوی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه به دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی نجباء اعطا شد.

 

 

 

کد خبر 514498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha