اعتراف سارکوزی در کنار سربازان فرانسوی افغانستان

نتایج ناکارآمد سیاست جنگی فرانسه در حل جنگهای پاگیر این کشور موجب اعتراف سارکوزی و پارلمان فرانسه به شکست شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اختلاف نظرهای حاکم سیاسی در کاخ سفید و روبروی هم قرار گرفتن علنی دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا متحدان این کشور را دچار تزلزل های داخلی کرده است.

بدین ترتیب دولت فرانسه پیشگام از سایرین به طور علنی به شکست در جنگ های خاورمیانه اعتراف کرد و در همین راستا نیکلاس سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه راهی افغانستان شد.

سارکوزی با حضور در کنار سربازان فرانسوی در افغانستان متقاعد شد که اعلام کند: از هم اکنون تا پایان سال 2012 هزاران سرباز این کشور افغانستان را ترک می کنند.

 

 

سارکوزی در سخنرانی ای که امروز سه شنبه 21 تیر در مقابل سربازان فرانسوی ایراد کرد و گفت: باید به این جنگ بی سرانجام پایان داد و دیگر بهانه ای برای نگه داشتن نیروها در افغانستان نداریم.

سارکوزی که روز دوشنبه 20 تیر وارد افغانستان شده است به شدت تحت تاثیر وضع نابهنجار سربازان قرار گرفت و برخی معتقدند گرچه او برای دلگرمی سربازان آمده بود اما خود بیش از سربازان از انگیزه های جنگ ناامید شد.

این در حالی است که به موازات این سفر پارلمان فرانسه با کنار گذاشتن تمام پرونده های در جریان در حال بررسی جنگ های پاگیر این کشور است و با طرح این سوال که جنگ لیبی تا کی ادامه دارد؟ خواهان کناره گیری دولت فرانسه از تمام جنگ های خاورمیانه است.

بنابراین فردا چهارشنبه 22 تیر پارلمان فرانسه درباره جنگ لیبی بعد از رای گیری در میان نمایندگان تصمیم نهایی را اتخاذ خواهد کرد.

 

 

تحلیلگران بر این باورند که عدم توانایی آمریکا در حل بحران های داخلی و خارجی به زودی کشورهای متفق را آگاه و باعث کمرنگ شدن روابط خارجی آمریکا می شود.

دولت فرانسه که هنوز به بحرانهای داخلی و خارجی به قدر آمریکا نزدیک نشده است میخواهد پیش از گرفتار شدن به درگیری های جنگی بی دلیلی که منافعش تنها متوجه آمریکا است پایان دهد.

به گزارش روزنامه فرانسه زبان لوپونیت، از آغاز جنگ لیبی یعنی از 120 روز گذشته سیاستمداران پاریس براورد کردند قبل از تکرار تجربه تلخ افغانستان لیبی را ترک کنند.

فرانسه در حالی کناره می گیرید که آمریکا در جستجوی کشوری برای کمک خرید سلاح های نظامی است و این مساوی است با خالی شدن صندوق پول کشورها به نفع خواسته های آمریکا.

 


 

کد خبر 51467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha