فعالیت های آموزش و پرورش باید به دور از نگاه تجارت مابانه باشد

خبرگزاری شبستان: مشاور فناوری وزارت آموزش و پرورش کشور، با اشاره به تلاش ها برای تربیت نسل جوان و اهمیت توجه به نیازها گفت: فعالیت های آموزش و پرورش باید به دور از نگاه تجارت مابانه باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، محسن بائو، مشاور فناوری وزارت آموزش و پرورش کشور، امروز(23 دی) در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد در استانداری یزد گفت: آموزش و پرورش نگاهی پیشتاز و رو به جلو داشته است و در حوزه تحولات فناوری نیز در سند فناوری اطلاعات همان نگاه است و در پروژه هوشمند سازی  در نیل به مدارس هوشمند قرار است معلم  و دانش آموز پژوهنده باشند و مدارش نیز هوشمند باشند.

 

وی افزود: در این گونه تحولات باید تفکر سیستمی داشته باشیم و با تابعیت فکری و تصویر ذهنی مشترک فعالیت کرده و با ارزش مشترک وفادار باشیم.

 

مشاور فناوری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در اقدامات مشارکتی تجربه های خوبی داشتیم و خدمت زمانی می تواند مفید باشد که با مشارکت همه باشد و در همین طرح  نیز به خزانه دولت برگشت جدی داشتیم و سهم بازار آموزش و پرورش نیز سهم بزرگی است.

 

بائو تصریح کرد: امروز در حوزه فناوری یک بخش مهم محتوا است و 20 درصد از آن نیز تجهیزات و دسترسی و امکانات است که در تمامی آنها باید مشارکت وجود داشته باشد و استاندارها را باید از آموزش و پرورش گرفته و در زمان نیاز آن نیز خدمات ارائه دهند.

 

وی افزود: 14 میلیون دانش آموز داریم که اگر در حوزه تولید کسی بتواند فعالیت کند به خوبی می توان در راستای سرمایه گذاری فعالیت کرد.

 

مشاور فناوری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ما باید از ادبیات ها و نگاه های تجارت مابانه پرهیز کنیم و اگر قرار است دانش آموزی شود باید با مدیریت و چارچوبی در راستای خواسته تقاضا دهنده فعالیت شود.

 

کد خبر 515124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha