حضور بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز یزدی در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: بیش از ۱۵۲ هزار دانش آموز یزدی در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علی سرداری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد امروز (26 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به برنامه های فرهنگی آموزش و پرورش گفت: ما امسال بزرگترین رویداد فرهنگ و دینی را در آموزش و پرورش تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی بیش از یک هزار و 700 دانش آموز از استان یزد در در سطح چهار مقطع ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم به رقابت خواهند پرداخت.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد تصریح کرد: 152 هزار دانش‌آموز در سطح آموزشگاه‌ها به رقابت پرداختند که از این تعداد، 49 هزار و 100 نفر به مرحله منطقه‌ای و در نهایت یک هزار و ۷۰۰ نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند.

سرداری تصریح کرد: برگزیدگان این مرحله نیز به مرحله ملی مسابقات که قرار است در روزهای 28 و 29 تیرماه سال جاری در مشهد و همدان برگزار شود، راه می‌یابند.

وی گفت: استان یزد سال گذشته و در سی و سومین مرحله از برگزاری این مسابقات، در مرحله ملی حائز رتبه دوم کشور با 29 برگزیده کشوری شد و امسال نیز با توجه به پیشینه خود بتواند در کشور به جایگاه خوبی دست پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: به منظور ارتقا سطح آموزش‌ها در این مراکز، برای معلمان دارالقرآن‌ها دوره‌های آموزشی ویژه برگزار شده که این دوره‌ها در شهرهای هرات و مروست به شکل ویژه برگزار شده و در این راستا نیز 20 مرکز دارالقرآن در استان یزد ایجاد شده است.

کد خبر 536327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha