محتواسازی و آموزش معلمان مهمترین راهکار برای تربیت نسل جوان است

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد، با اشاره به ورود فناوری های جدید به کشور و اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه گفت: محتواسازی و آموزش معلمان مهمترین راهکار برای تربیت نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میرمحمدی، استاندار یزد امروز(23 دی) در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد در یزد گفت: امروز آمادگی بچه ها به مراتب بیشتر از معلمان در امر فناوری و فضاهای مجازی است.

 

وی افزود: این ظرفیت را نمی توان بی توجهی کرد زیرا بسیار گسترده و فراگیر است و این آمادگی نیاز به پاسخ دارد و اگر پاسخ مناسبی برای آن نداشته باشیم خودشان به دنبال آن رفته و پاسخ خود را دریافت می کنند.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: از طرف دیگر نیز آموزش های معلمان باید خیلی جدی تر و گسترده تر باشد تا بتوانند به عنوان افراد تعلیم دهنده آمادگی لازم را داشته باشند و فکر می کنیم که این آمادگی ها وجود ندارد.

 

میرمحمدی تصریح کرد: ما اگر نتوانیم جوان خود را برای آینده آماده کنیم شاید با مشکلات متعددی رو برو خواهیم شد و احساس می شود که ما بیشتر به مسائل گفتاری توجه داریم ولی در عمل عقب هستیم.

 

وی ادامه داد: شتاب فناوری بسیار بالا است و با هر سرعتی ممکن است که عقب بمانیم اما باید برای هماهنگی با آن برنامه داشته باشیم و در غیر این صورت آنها کارهای مقطعی و مسائل اضافه شده می شود.

 

استاندار یزد گفت: محتواسازی از اصلی ترین قضیه در بحث شبکه های مجازی است زیرا در محتواهای تولید شده حتی یک درصد نیز سهم نداریم و این خیلی وحشتناک است زیرا در قبال حجم 95 درصدی چطور می توانیم مقابله کنیم.

 

وی افزود: انقلاب و دفاع مقدس و انتخابات ما با مشارکت بسیار بالا همراه است و آگاهی مردم در آنها رغبت ایجاد می کند و با ایجاد پیام از رهبری حماسه خلق می کنند بنابراین ظرفیت مشارکت در مردم بالا است اما باید به نحوی بیان شود که مردم را بتواند درگیر کند.

 

میرمحمدی خاطرنشان کرد: بزرگترین سرمایه ما منابع انسانی است که باید آن را برای آینده آماده کنیم و باید در داخل با ایجاد میدان استعدادهای داخلی را شکوفا کنیم و در محیط مناسب این بذر را رویش دهیم.

 

استاندار یزد ادامه داد: ما احساس می کنیم که رویه آمزوشی را تغییر داده ایم بنابراین صورت کار عوض شده است اما باید در مدرسه هوشمند منابع بزرگی را در اختیار قرار دهیم تا از این منابع تعذیه شده و از معلمان تعلیم بگیرند و دسترسی به منابع را افزایش دهیم و هر پرسشی را از راهنمایی ها جواب دهیم.

 

وی گفت: محتوای بومی، قیمت ارزان مهمترین دلیل رفتن ما به سمت تبلت دانش آموزی بود و آنچه خواست نظام و فرهنگ ایجاب می کند در محتوا ایجاد می شود بنابراین ما از این طریق می توانیم دیوار بلندی برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه داشته باشیم.

 

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در نظر گرفتن آینده، مدنظر قرار دادن سرعت فناوری، ایجاد آمادگی در فرهنگیان و ارائه تجهیزات مورد نیاز مهمترین تاکیدات ما در بخش آموزش و پرورش است.

 

کد خبر 515117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha