مراسم «وحدت حوزه و دانشگاه» در دانشگاه یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: مراسم روز «وحدت حوزه و دانشگاه» با حضور استادان و طلاب در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه شب گذشته(۳۰آذر)  با حضور استادان دانشگاه و طلاب حوزه علمیه استان یزد در محل سالن منتظر قائم دانشگاه یزد برگزار شد.

محمدصالح اولیا، رئیس دانشگاه یزد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه ها آیینه گذشته دانشگاه های ما است و تاریخچه دانشگاه ها را در حوزه می توان دریافت.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه امری مهم است زیرا هر دو فده یکسانی برای اسلام دارند و باید برای ارتباط هرچه بیشتر به آنها باید اعتماد ایجاد کرد.

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: اگر نگرش حوزویان به دانشگاه و همچنین نگرش دانشگاهیان به حوزه اصلاح شود به خوبی این رابطه مستحکم می شود و می توان در راستای ارتقای اسلام گام برداریم.

سید محمد میرمحمدی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اهمیت وحدت بین این دو گفت: اگر امروز فاصله بین حوزه و دانشگاه است به دلیل نبود برنامه و عدم برنامه ریزی مناسب است.

وی افزود: هدفی که حضرت آیت الله مطهری و مفتح در قبل از انقلاب در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه دنبال می کردند هدف مقدس و ناشی از دغدغه بسیار مهم و قابل توجه بود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: بحث حوزه و دانشگاه هدفش اسلام است و دانشگاه و حوزه نیز یکی است و نباید بین آن فرق دانست.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم نیز کارگروه های حوزه و دانشگاه به ارائه عملکرد خود پرداختند.

کد خبر 509598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha