رای اولی ها، والدین خود را به حضور در انتخابات ترغیب کنند

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد با ضروری خواندن حضور رای اولی ها در انتخابات گفت: رای اولی ها باید والدین خود را هم به حضور در این عرصه مهم ترغیب کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی امروز ( 7 بهمن) در همایش استانی فصل حضور و جشن تکلیف سیاسی دانش آموزان استان یزد گفت: برگزاری این جشن تکلیف سیاسی می تواند نماد حماسه حضور مؤثر و بانشاط شما دانش آموزان به اصطلاح رأی اولی در انتخابات پیش رو باشد.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: وقتی انسان به سن تکلیف می رسد و برایش جشن تکلیف مذهبی می گیرند مسئولیت های گسترده ای بر عهده او گذارده می شود و این نشان می دهد که پسران ما در سن 15 سالگی و دخترانمان در سن 9 سالگی آمادگی برای حضور و ایفای نقش در اجتماع و مجموعه مسئولیت هایی که یک انسان بالغ می تواند بپذیرد را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه جشن تکلیف سیاسی را از جشن تکلیف مذهبی جدا کرده ایم به علت آن است که قانون انتخابات در جمهوری اسلامی ایران سن رأی دهندگان را 18 سال تمام ذکر کرده است و ما نیز در برگزاری انتخابات و کلیه مراحل آن تابع قانون هستیم.

میرمحمدی تأکید کرد: در انتخابات پیش رو نه تنها دانش آموزان رأی اولی باید حضوری تأثیرگذار و بانشاط در پای صندوق های رأی داشته باشند، بلکه می توانند پدران، مادران و سایر اعضا خانواده خود را نیز به حضور در انتخابات تشویق و ترغیب نمایند.

استاندار یزد یادآور شد: ضروری است به کسانی رأی دهیم که دلسوز نظام و انقلاب باشند، نسبت به ملت ایران وفای به عهد داشته باشند، با مشکلات مردم آشنا باشند و با وضع قوانین مترقی بتوانند نظام جمهوری اسلامی ایران را تعالی ببخشند.

استاندار تصریح کرد: شما دانش آموزان وارث میراث ارزشمند، فرهنگ غنی و دستاوردهای عظیم نسل گذشته ایران زمین هستید و ضروری است با دانایی و توانایی ضمن حفظ این فرهنگ غنی و هویت تاریخی، آن را تقویت و در سراسر جهان گسترش دهید تا تمام مردم دنیا از فرهنگ غنی ایران اسلامی بهره مند شوند.

کد خبر 518486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha