حمایت میلیونی سوری‌ها از بشار اسد

حمایت میلیونی مردم سوریه از بشار اسد در برابر سفارت‌های آمریکا و فرانسه مقامات پاریس و واشنگتن را دچار تشویش و نگرانی کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، در پی تظاهرات میلیونی مردم سوریه در حمایت از بشار اسد که با حمل یک پرچم 16 هزار متری سوریه از سوی مردم در مقابل سفارت‌های فرانسه و آمریکا انجام شد، پاریس و واشنگتن که با توطئه‌های خود خواستار سقوط هر چه سریع‌تر حکومت بشار اسد هستند را نگران کرده است .

هزاران هزار نفر از مردم سوریه که برای نشان دادن همبستگی خود در حمایت از رییس‌جمهوری ‌‌شان یک پرچم 16 هزار متری را با هم حمل می‌کردند در مقابل سفارت‌های آمریکا و فرانسه حضور یافته و نفرت و انزجار خود را دسیسه‌های غرب برای زود پاشیدن کشور سوریه اعلام کردند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن مخالفت خود با دخالت آمریکا در امور داخلی سوریه لوح نصب شده بر سردر سفارت‌های آمریکا و فرانسه در دمشق را پایین کشیدند.

یکی از مقامات رسمی وزارت امور خارجه فرانسه که با این تظاهرات مردمی طرح‌های غرب برای سقوط سوریه را در خطر می‌بیند با صدور بیانیه‌ای که سرشار از خشم و عصبانیت بود مقامات امنیتی سوریه را به خاطر عدم دخالت در سرکوب این تظاهرکنندگان به شدت مورد انتقاد قرار داد.

این در حالی است که تاکنون همه مقامات غربی، دخالت نیروهای امنیتی سوریه برای سرکوب اغتشا‌شگران که بر اساس توطئه آمریکا و اسراییل کشور سوریه را دچار آشوب کرده‌اند را نقض‌کننده حقوق بشر در این کشور می‌دانستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پس از تظاهرات میلیونی مردم سوریه ادعا کرد که این کشور به تعهدات بین‌المللی خود عمل نمی‌کند.

بنا بر گزارش عرب‌نیوز، گویا حمایت گسترده مردم از بشار اسد که در این روزها به اوج خود رسیده است مقامات آمریکا و غرب را بسیار نگران کرده زیرا بر اساس توطئه مبتنی بر جنایتکار خواندن اسد قرار بود که حمایت مردمی از وی روز به روز کمتر شده و در نتیجه منجر به سقوط حکومت مردمی سوریه شود.

پایان پیام/
 

کد خبر 51564

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha