حقوق پایمال شده زنان در مهد دموکراسی جهان !

برخلاف ادعاهایی که در مورد تساوی کامل زن و مرد در غرب وجود دارد شواهد نشان‌دهنده تبعیض‌های فاحش جنسیتی میان زنان و مردان در محیطهای کاری آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آنچه آمریکا و دیگر کشورهای غربی همواره ادعای آن را دارند تساوی حقوق زن و مرد در همه زمینه‌ها می‌باشد و به همین دلیل است که آنها دین اسلام را محدودکننده زن می‌دانند و بر این باورند که در اسلام زن‌ها تحت ظلم و تسلط مردها قرار دارند و نمی‌توانند از خود اختیاری داشته باشند اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها راه زیادی را برای شناختن حقوقی که اسلام برای زنان در نظر گرفته در پیش دارند.

متأسفانه هنوز در کشور آمریکا 16 درصد از مردان بر این باورند که مورد ضرب و شتم قرار دادن زنان امری قابل توجیه است.علاوه بر این در حال حاضر تفاوت بسیار زیادی در زمینه دریافت حقوق میان زنان آمرکایی به ویژه زنان سیاه‌پوست و مردان  وجود دارد.

همچنین افشای این حقیقت ضرورت دارد که تا چند وقت اخیر برای زنان بومی آمریکا این امکان وجود نداشت تا در صورت مورد تعرض قرار گرفتن از سوی مردان به تشکیل پرونده در این زمینه مبادرت ورزند.

قضات ارشد دادگاه عالی آمریکاخود به این حقیقت اعتراف دارند که حقوق زنان و جلوگیری از تبعیض جنسیتی در قانون اساسی آمریکا به رسمیت شناخته نشده است.
به گفته آنها اصل چهاردهم قانون اساسی آمریکا که بیانگر تساوی افراد در برابر قانون است، به معنی منع تبعیض جنسیتی نیست!

حقیقت این است که برخلاف ادعای آمریکایی‌ها نابرابری و بی‌عدالتی در مورد زنان که تقریبا یک مشکل جهانی است در آمریکا نیز از شدت بالایی برخوردار است و بدون رعایت کردن قوانین اسلام که حرمت ویژه‌ای برای زنان قایل شده است همه زنان در اقصی نقاط دنیا بر اساس واقعیت‌های فرهنگی و اجتماعی- سیاسی کشورشان در معرض بی‌عدالتی و نابرابری قرار دارند و مستثنی از این مشکلات نیستند اما در اینجا به پنج حقیقت شوک‌برانگیز درباره نابرابری جنسیتی و حقوق پایمال شده زنان در آمریکا اشاره شده و توضیحاتی درباره آنها داده می‌شود.

 

1- خشونت جنسی و جنسیتی: اعضای هیئت منصفه دادگاه‌‌های آمریکا می‌توانند به صحت و اعتبار موارد متعدد تعرض به زنان آفریقایی، آمریکایی و زنان آمریکای لاتینگواهی دهند. متاسفانه بر اساس نتاییج به دست آمده از تحقیقات در آمریکا حدود 16 درصد از مردها ضرب و شتم زنان خود را قابل توجیه می‌دانند و به خشونت فیزیکی علیه آنان مبادرت می‌ورزند.

همچنین آمار منتشر شده نشان می‌دهد که به طور کلی حدود 22 درصد از زنان آمریکایی خشونت فیزیکی و حدود هشت درصد نیز در طول زندگی خود خشونت جنسی را تجربه می‌کنند.

در آمریکا در هر دقیقه یک زن مورد تعرض قرار می گیرد اما متاسفانه این نگاه به زن به عنوان تبعیض قلمداد نمی شود.

2- تبعیض حقوقی: بر اساس آمار ارایه شده از سوی " اتحادیه حقوق زنان " سازمان ملل ، تفاوت 23 درصدی میان دستمزد زن‌ها و مردهای شاغل در آمریکا در شرایط یکسان کاملا فاحش است.

تفاوت دستمزد میان زنان آفریقایی و آمریکای لاتین و مردان سفید‌پوست بسیار بیشتر است به طوری که این مردان به طور متوسط 39 تا 48 درصد بیشتر از زنان سیاه‌پوست حقوق دریافت می‌کنند.

این حقیقت نشان دهنده این است که آمریکا نه تنها در زمینه تبعیض های جنسیتی بلکه در زمینه تبعیض های نژادی که در دنیای امروز بسیار بر آن تاکید شده و آمریکا نیز داعیه دار آن است دچار معضلات و مشکلات جدی می باشد.

3- حضور کمرنگ زنان در سیستم قضایی: اگرچه در آمریکا این ادعا وجود دارد که زنان برابر با مردان می توانند در همه مشاغل حضوری فعال داشته باشند اما حقیقت این است که در عمل زنان در سراسر آمریکای شمالی نمی‌توانند حضور پررنگی به عنوان دادستان، قاضی و یا افسر پلیس داشته باشند و علت آن هم این است که بالاتر بودن تعداد مردان نسبت به زنان در این مشاغل و تعاملات آزادانه آنها با یکدیگر موجب به وجود آمدن مشکلات بیشتری برای زنان در این مشاغل می شود.

تجربه نشان داده است که هر جا حضور زنان به عنوان نیروی پلیس بیشتر بوده است تعداد گزارش های در مورد تعرضات جنسی نیز به مراتب بیشتر بوده است.

4- حبس زنان: آمریکا یکی از کشورهایی است که دارای بیشترین زندانی‌های زن در دنیا می‌باشد که اکثر آنها جوان و دارای سطوح پایین تحصیلات هستند، در حقیقت اینها زن‌هایی هستند که نیازمند کمک می‌باشند اما بدون توجه به این حقیقت اکثر آنها در زندان ها به سر می‌برند.

بالا بودن تعداد زند انی های زن در آمریکا یکی از ادله محکم برای اثبات این موضوع است که زنان به اندازه ارزش هایی که دارند در جامعه آمریکایی مورد توجه قرار ندارند زیرا زنان در جامعه ای که ارزش ها و حقوق آنان را به رسمیت بشناسد کمتر دچار تزلزل شخصیتی می شوند و در نتیجه در صد ارتکاب جرم در آنها به مراتب کمتر می شود.

 

5-نقض حقوق مادری: آمریکا یکی از معدود کشورهای توسعه یافته جهان است که در آن به زنان اجازه مرخصی بارداری با دریافت حقوق داده نمی شود .

البته  بر اساس" قانون استخدام فدرال " زنانی که باردار هستند می‌توانند از مرخصی استفاده ‌کنند اما در این ‌بازه زمانی حقوقی دریافت نمی‌کنند.

اگر آمریکایی ها مدعی هستند که شرایط شغلی را برای زن و مرد کاملا یکسان در نظر گرفته اند بنابراین نمی توانند بدون در نظر گرفتن تفاوت هایی که میان زنان و مردان وجود دارد بخشی از حقوق زنان که مربوط به شرایط ویزه آنان می شود را به آسانی پایمال کنند.

پایان پیام/


 

کد خبر 51617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha