معرفت عمیق برای مقابله با مسائل ناهنجار مربوط به مهدویت نهادینه شود

امام جمعه بابل گفت: باگذشت زمان فتنه ها و مسائل ناهنجار مربوط به مهدویت به تدریج خود را نشان می دهند که نهادینه کردن معرفت عمیق برای مقابله با آنها در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، در دهه مهدویت در رابطه با بحث مهدویت و امامت، شب گذشته (21 تیر) در کانون فرهنگی و هنری خانه خورشید مسجد محدثین این شهر گفت: روز به روز آسیب ها و اثرات تلخ و غیر قابل جبرانی در ارتباط با مسئله مهدویت بروز می کند که نیازمند نهادینه کردن معرفت عمیق، برای مقابله با آن در جامعه هستیم.


وی ضمن اشاره به وظایف شیعیان در عصر غیبت برای مقابله با مسائل زیان آور، افزود: برای کسب معرفت نسبت به امام عصر(عج) دو راه توجه به شخصیت ها، نشانه ها و مسائل مربوط به عصر غیبت و مهدویت و همچنین توجه به آسیب هایی که به مجالس و محافل مهدویت یا به عبارت دیگر توجه به هشدارها وارد می شود، ضرورت دارد.

حجت الاسلام روحانی افزود: آسیب های مربوط به مهدویت می تواند بسیار تاثیرگذار باشد که تمامی این مسائل در دوران ائمه و معصومین(ع) پیش بینی شده بود و ائمه معصوم به ویژه امام صادق (ع) در این رابطه هشدار داده بودند.

امام جمعه بابل با اشاره به حضور افرادی از دوره ائمه معصومین که در تلاش ضرر زدن به مهدویت و امامت بودند، اظهار کرد: در ارتباط با آفات و آسیب های موجود در حوزه مهدویت دو نکته مهم وجود دارد.

 

وی در خصوص این نکات تصریح کرد: به جای اینکه مسئله مهدویت همراه با تعقل و معرفت باشد،احساسات جانشین آن می شود که این نکته نخست است و مسئله مهم غیبت امام عصر (عج) به صورت نامناسب معنی می شود یعنی عدم حضور امام زمان (عج) در جامعه که اینگونه نیست و این نکته ارزشمند دیگر به شمار می آید.

حجت الاسلام روحانی در رابطه با حضور امام زمان در جامعه بیان کرد: امام زمان (عج)، حاضرترین شخصیت در جامعه است.

آیت الله روحانی با اشاره به برخی از کتب عالمان از جمله کتاب غیبت از شیخ طوسی که بر پژوهش و تحقیق در بحث امام زمان (عج) و مهدویت سفارش کرد، گفت: کتب عالمان آگاه باید محور و معیار محققان بحث مهدویت قرار گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: افرادی که با نوشتن کتاب هایی که در آنها، آدرس امام زمان (عج) را در بعضی از جزایر و مناطق دوردست داده اند و به قصد خدمت وارد مهدویت شدند نه تنها خدمت نکردند بلکه باعث ضرر و زیان شدند.

پایان پیام/
 

 

کد خبر 51678

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha