امر به معروف و نهی از منکر واجب فراموش شده زمان است

امام جمعه چناران گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در زمان حاضر، واجب فراموش شده ای است که باید آن را زنده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین مظفر تاجی، امام جمعه چناران، صبح امروز (23آذر) در جمع عزاداران حسینی در مسجد صاحب الزمان چناران، گفت: عاشورا نماد امر به مروف و نهی از منکر و امام حسین ( ع ) شهید امر به معروف و نهی از منکر است.


وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگ ترین فرائض دینی و مهم ترین اهداف نهضت مقدس امام حسین (ع) است که ضامن استقرار و تداوم بخش تمامی واجبات و ارزش های اسلامی و محو گناه و پلیدی در جامعه است.


وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر دو اصلی است در اسلام که همه چیز را می خواهد اصلاح کند و تمامی کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا، در برابر امر به معروف و نهی از منکر، همچون قطره ای در برابر دریایی پهناور است.


وی، عاشورا را بهترین شاخص برای تشخیص حق از باطل، صحنه عبرت به همه ملت ها، درس فداکاری و ایثار برای دین با تمام وجود و صحنه دیانت و سیاست اسلامی توصیف کرد.
 

وی ادامه داد: امروز با توجه به تهاجم فرهنگی غرب باید بیشتر به فرهنگ اسلامی توجه شود زیرا فرهنگ اسلامی مبتنی بر شاخصه های چون فطرت سازگاری با عملکرد و نیت، آمیختگی با علم، واقع گرایی و حقیقت بینی و جامعیت دنیوی و آخروی برای انسان هاست.


امام جمعه چناران بیان داشت: احترام به سنت های حسنه جامعه تقویت باورهای دینی، پاسداری از حرمت انسان ها، حمایت از عدالت و در نهایت گسترش و تحکیم آزادی باید مورد توجه قرار گیرد.


حجت الاسلام تاجی گفت: همه انبیاء و ملائکه و شیعیان و دوستان اهل بیت(ع) در این ماه محزون اند و باید بگوییم ماه حزن و اندوه تمام عالم است، چرا که همه ساله از اول محرم تا روز عاشورا پیراهن پاره پاره سید الشهدا(ع) را از عرش خدا رو به زمین می آویزند و حزن و اندوه عالم را فرا می گیرد.


وی افزود: مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) است، که مردم را به امور اعتقادی خویش آشنا می کند، و دستورات دین خود را از حسینیه ها و تکایا و مساجد به خانه های فکر و دل خود به ارمغان می برند.


حجت الاسلام تاجی اظهار داشت: شرکت در مراسم عزاداری امام حسین(ع) و اشک بر آن حضرت، از وظایف ما در زمان غیبت امام زمان(عج) است.

 

پایان پیام/

کد خبر 5170

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha