طرح جوانه های نور در خراسان جنوبی اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از اجرای طرح «جوانه های نور» همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار امروز (۸ بهمن) در جلسه برنامه ریزی طرح جوانه های نور با حضور کارشناسان قرآنی و بهزیستی با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: برای جذب جوانان و نوجوانان به اسلام و قرآن، باید از سنین کودکی برنامه داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه در همین راستا طرح جوانه های نور به منظور جذب هرچه بیشتر نونهالان به قرآن از سوی دبیرخانه مساجد استان اجرا می شود، اظهار امیدواری کرد: با اجرای این طرح، والدین نیز همراه فرزندان با این کلام الهی همراه خواهند شد.

 

محمدرضا نخعی پور، کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز در تشریح این گفت: طرح جوانه های نور ویژه کودکان و نونهالان در مهدکودک های بیرجند اجرا می شود.

 

وی با اشاره به توجه امام خمینی(ره) به کودکان افزود: دبیرخانه مساجد کانونهای مساجد خراسان جنوبی هر سال یک برنامه برای مهدهای کودک اجرا می کند که در همین راستا، سال گذشته طرح پیوند به منظور آشنایی نونهالان با فضای مساجد اجرا شد.

 

نخعی پور با اشاره به اجرای طرح جوانه های نور همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر گفت: این طرح در راستای حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم در مهدکودکهای بیرجند انجام می شود.

 

وی با بیان اینکه در مرحله اول اجرای این طرح، جزء ۳۰ به چهار حزب تقسیم می شود، افزود: بر اساس این تقسیم بندی، هر یک از نونهالان با حفظ هر حزب، یک هدیه نقدی دریافت می کنند.

 

کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی یادآور شد: اگر نونهالان مهدکودکها موفق به حفظ کامل جزء ۳۰ شوند، هدیه ۲ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می کنیم با اجرای این طرح در مهدکودکها ۲۰۰ نفر حافظ حفظ آخر قرآن شوند، افزود: در گام دوم این طرح؛ هنگامی که کودک وارد کلاس اول می شود، جزء ۲۹ را شروع به حفظ می کند، در کلاس دوم نیز کودکان اقدام به حفظ ۲۷ و ۲۸ می کنند.

 

نخعی پور خاطرنشان کرد: با اجرای مستمر این طرح،‌ دانش آموزانی که در این طرح شرکت می کنند در مقطع دبیرستان موفق به حفظ کامل قرآن خواهند شد.

 

یادآور می شود، افتتاحیه طرح جوانه های نور همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر با حضور مسئولان و مربیان مهدهای کودک بیرجند برگزار می شود.

کد خبر 518667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha