مقام موذنی جهان اسلام به اردبیل اختصاص دارد/ اردبیل جزء پنج استان برتر فعالیت‌های قرآنی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل مقام موذنی جهان اسلام را از آن استان اردبیل دانست و گفت: اردبیل به خاطر چهره ها و فعالیت های قرآنی خود مایه فخر ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل شامگاه (10 بهمن) در جشن بزرگ قرآنی نور گفت: مقام موذنی جهان اسلام از آن استان اردبیل است و گواه این ادعا پخش هفت مورد از اذان های موذنان اردبیلی از شبکه های صدا و سیما از 10 اذان مصوب این سازمان است.

 

وی با بیان اینکه اردبیل سابقه ای چندین صد ساله در ارادت به ساحت قدسی قرآن کریم و اهل بیت (علیهم السلام) دارد، افزود: امروز هم استان اردبیل طلایه دار فعالیت های قرآنی در ایران اسلامی است به طوری که 2 چهره قرآنی از این استان در مسابقات بین المللی قرآن کریم موفق به کسب رتبه برتر در رشته های حفظ کل و قرائت قرآن کریم شدند.

 

اسحاقی اضافه کرد: در رشته حفظ کل قرآن کریم بهزاد هژبری نفر اول مسابقات قرآنی جهان اسلام و در رشته قرائت نیز جعفر فردی به عنوان نفر اول معرفی شدند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام اینکه از 10 اذان پخش شده در شبکه های صدا و سیما هفت مورد توسط موذنان اردبیلی موذنی شده است، تصریح کرد: جهان اسلام هیچ گاه اذان های خانواده موذن زاده، حسین کرمی، عبدالحسن محمد پور و جعفر فردی را فراموش نخواهد کرد.

 

وی عنوان کرد: استان اردبیل در آزمون های سراسری قرآن کریم که هر سال در 2 نوبت برگزار می شود جزو سه رتبه نخست بوده و این موفقیت ها را مدیون ارادت به ساحت قرآن کریم است.

 

اسحاقی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه استان اردبیل در پایش فعالیت های قرآنی کشور جزو پنج استان برتر در سال 93 بود، خاطر نشان کرد: در اختتامیه این پایش امام جمعه اردبیل به نمایندگی از امامان جمعه سراسر کشور و استاندار اردبیل به نمایندگی از استانداران سراسر کشور به ایراد سخنرانی پرداختند که در آخر لوح سپاس و تندیس این پایش به امام جمعه اردبیل تقدیم شد.

کد خبر 519216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha