نشست سلسله جشن های دهه فجر با عنوان« ۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نشست برنامه ریزی برگزاری سلسله جشن های دهه فجر با عنوان« ۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در کانون مساجد یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، نشست برنامه ریزی برگزاری سلسله جشن های دهه فجر با عنوان« 10 شب، 10 مسجد» امروز ( ۱۱بهمن) با حضور مسئولان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد و مسئولان کانون های فرهنگی هنریمساجد  یزد در محل کانون مساجد یزد برگزار شد.

رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد رد این نشست گفت: امروز یکی از اولویت ها پررنگ کردن وجهه مسجدی جشن ها است که این عنوان« 10 شب، 10 مسجد» نیز الگوی مناسبی برای حضور در مساجد است.

وی افزود: هرچند این کار نمادین تنها در 10 مسجد برگزار می شود اما ما از جشن های مسجدی حمایت می کنیم و معتقدیم که در تمامی مساجد باید این شور و نشاز وجود داشته باشد.

علیرضا ثواچه، مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نیز با اشاره به این برنامه گفت: ما برای اولین بار این جشن ها را به صورت مسجدی و همچنین سلسله جشن ها برگزار می کنیم که این می تواند الگویی برای کشور باشد تا مساجد را در جشن ها بیشتر دخیل کنیم.

وی افزود: یکی از آسیب ها در دهه فجر شامل عدم تبیین اساسی این مناسبت در بین مردم و به خصوص جوانان است زیرا مردم اطلاع چندانی از انقلاب ندارند و تنها ما ان را محدود به بحث های تلویزیونی کرده ایم اما ما با برنامه ریزی در این راستا به منظور تبیین اهداف انقلاب اسلامی برنامه پرده خوانی را داشته ایم.

مسئول فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: این پرده خوانی یکی از برنامه های ابتکاری است که از روی پرده اتفاقات انقلاب اسلامی بیان می شود و روند تاریخی آن را تبیین می کنند.

ثواچه خاطرنشان کرد: ما این پرده خوانی را در حدود 40 برنامه اجرا داریم که در 30 مدرسه اجرا می کنند و در مساجد نیز همزمان با این جشن ها احرا خواهند داشت.

کد خبر 519253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha