اتحادیه اروپا به زودی دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

بین الملل: وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا در دیدار با محمود عباس اظهار کرد: اتحادیه اروپا به زودی دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش خبرگزاری شبستان، کاترین اشتون، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا روز گذشته ( دوشنبه 22 آذر) در دیدار با وزرای امور خارجه اروپا و محمود عباس در بروکسل اظهار کرد که اتحادیه اروپا منتظر نتیجه مذاکرات صلح است و بعد از آن این اتحادیه دولت فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.


این اظهارات بعد از پیشنهاد محمود عباس به اشتون مبنی بر به رسمیت شناختن دولت فلسطین و اشغال مرزهای این سرزمین از سال 1967 به دست رژیم صهیونیستی شکل گرفت.


مارکوس کیپریانو، وزیر امور خارجه قبرس در اتحادیه اروپا نیز اعلام به رسمیت شناختن فلسطین را کمی زود توصیف کرد و آگاهی از سرانجام نامعلوم مذاکرات را دلیل این تصمیم دانست.


گیدو وسترول، وزیر امروخارجه آلمان در اتحادیه اروپا نیز ابراز کرد: باید از هر آنچه که مذاکرات را به تعویق می اندازد جلوگیری کرد و در حل آن تلاش کرد.


اتحادیه اروپا برآورد کرد که ممکن است مرزهای فلسطین طبق توافق طرفین در مذاکرات صلح دچار تغییر شوند، از همین رو این اتحادیه منتظر نتیجه آن خواهد ماند.


به گفته یکی از دیپلمات های اتحادیه اروپا این اولین باری است که این اتحادیه به شکل رسمی و در قالب بیانیه اعلام می کند که دولت فلسطین را به زودی به رسمیت خواهد شناخت و این گام موثری برای احقاق حقوق فلسطینیان محسوب می شود.
 

به گزارش روزنامه لورینت، لوژور، در این بیانیه اتحادیه اروپا از سرکشی و ادامه شهرکسازی رژیم صهیونیستی ابراز تاسف کرده و آن را غیر قانونی خوانده است.

 

کد خبر 5197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha