با نفت سی دلاری خدمات ارایه می دهیم/تمام بودجه‌های بخش سلامت اختصاص داده نمی شود

خبرگزاری شبستان: وزیر بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر دولت با قیمت نفت سی دلار خدمات خوبی را ارایه می دهد گفت: تمامی بودجه هایی که به بخش سلامت اختصاص داده می شود به این بخش داده نمی شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه جلسه علنی امروز دوشنبه 12 بهمن در پاسخ به سوال موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مورد علت عدم اجرای اصل 48 قانون اساسی و همچنین توسعه متوازن استانها گفت: من نیز معتقدم بی عدالتی در توزیع خدمات بهداشتی و درمانی در کشور وجود دارد اما خوشبختانه در پی 2 الی 3 سال اخیر این بی عدالتی تا حدودی رفع شده است.

وی اظهار کرد: در استان خراسان شمالی ما تاکنون 302 واحد خانه بهداشت احداث کردیم و خانه بهداشت ساخته شده در این استان نداریم.

وی با بیان اینکه 28 پایگاه سلامت و 6 مرکز جامع خدمات جامع سلامت در این استان وجود دارد گفت: خوشبختانه ما توانستیم تاکنون برای ده میلیون حاشیه نشین پایگاههای بهداشت سلامت ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد تخت های بیمارستانی کشور 85 هزار تخت است که 150 تخت متعلق به استان خراسان شمالی است گفت: در واقع جمعیت خراسان شمالی معادل یک درصد جمعیت کشور است اما تعداد تخت های آن بیشتر از تعداد این جمعیت است و در نظر داریم در آینده از تعداد 11 هزار تختی که قرار است احداث شود 520 تخت را به این استان اختصاص دهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: در حال حاضر تعداد تمام پایگاهها و خدمات مراکز سلامت در این استان تجهیز شده است و کل استان زیر پوشش می رود و امیدواریم تا پایان سال 95 کل کشور زیر پوشش شبکه بهداشت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: از محل یک درصد ارزش افزوده یک دهم درصد به این استان تخصیص داده شده است و همه همت ما این است که تمامی استانهای کشور را از خدمات بهداشتی و درمانی و شبکه سلامت برخودار کنیم.

وی تاکید کرد: ما علی رغم همه کم لطفی هایی که بوده است خوب کار کرده ایم ما در مجلس بودجه بخش سلامت را تصویب می کنیم اما آیا این بودجه کامل اختصاص داده می‌شود؟

وی گفت: ظرف 7 الی 8 ماه گذشته دو بیمارستان مجهز در بجنورد افتتاح کرده ایم و پرونده الکترونیک سلامت برای اولین بار در این استان فعال می شود.

وی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان باید در نظر بگیرند که ما در حال حاضر نفت را سی دلار می فروشیم و بر این اساس قضاوت کنند که خدمات در حال حاضر بهتر است یا وقتی که نفت را 120 دلار می فروختیم.

 

کد خبر 519738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha