کانون آدینه مصلی المهدی(عج) بیرجند افتتاح شد/ تاکید امام جمعه بر استفاده جوانان از ظرفیت کانون‌ها

خبرگزاری شبستان: همزمان با پنجمين روز از ايام الله دهه مبارک فجر کانون فرهنگی هنری آدینه مصلی المهدی(عج) بیرجند با حضور قائم مقام نماينده ولي فقيه در استان و جمعي از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ایام تعطیلات مدارس که فرا می‌رسد، نوجوانان و نونهالان که علاقه خاصی به حضور در کلاس‌های فوق برنامه دارند به دنبال مکانی مناسبت برای ثبت نام در این کلاس‌ها می‌گردند.

 

کانون‌های فرهنگي هنري مساجد یکی از مراکزی هستند که خانواده ها اعتماد خاصی به حضور فرزندان خود در آن و شرکت در کلاس های فوق برنامه دارند؛ چراکه این کانون‌ها علاوه بر اینکه آموزش‌های بسیار خوب و با قیمت حداقلی را به نونهالان و نوجوانان ارائه می‌کند آنها را با مسجد و فضای معنوی آن نیز آشنا می‌کنند.

 

کانون های مساجد در واقع یک کمان تاثیرگذار برای تربیت اسلامی نوجوانان و نونهالان هستند، مکانی که دیگر در آن خبری از بازی های مخرب نیست و خانواده های می دانند با حضور در این کانون ها فرزندانی سالم از نظر فکری و فرزندانی مسجدی تربیت خواهند کرد، فرزندانی که هم از نظر درسی قوی هستند و هم از نظر اخلاقی؛ ضمن اینکه والدین دغدغه رفاقت فرزندان خود با دوستان نامناسب را هم نخواهند داشت.

 

 

در خراسان جنوبی در حال حاضر بیش از 500 کانون فرهنگی هنری در کنار مساجد فعال است که علاوه بر عهده دار بودن فعالیت های هنگام نماز در مسجد، به برگزاری کلاس های مختلف و مفید برای رده های سنی مختلف نونهالان، نوجوانان و جوانان اقدام می کنند، از کلاس های ورزشی گرفته تا کلاس های آموزش کامپیوتر، کلاس های کمک درسی، کنکور و احکام و قرآن و ....

 

امروز هم به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب، بعد از مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه بیرجند، کانون فرهنگی هنری آدینه در محل مصلی المهدی بیرجند که محل برگزاری نماز جمعه است با حضور حجت الاسلام رضایی امام جمعه بیرجند، حجت الاسلام سبزه کار مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

 

 

مسجد باید اتاق و کانون فرهنگ باشد

حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند در حاشیه افتتاح و بازديد از این کانون در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با بیان اینکه مسجد خانه خدا است و امام فرمودند که «انقلاب برای اداره مسجد است»، گفت: امام(ره) این را برای یک مسجد سکولار که نگفتند؛ بلکه مسجد باید قلب تپنده ای که تامین کننده سعادت دنیا و آخرت است، باشد و اگر نماز خوانده می‌شود نمازی باشد که همه زیبایی‌ها را ایجاد کند اگر خطبه خوانده می‌شود آگاهی بدهد.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد برای انجام کارهای فرهنگی راه اندازي مي شوند، ادامه داد: مسجد باید اتاق و کانون فرهنگ باشد لذا کانون ها باید در مساجد فعال شود.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مصلی المهدی قلب تپنده شهر بیرجند است، تاکيد کرد: جوانان از ظرفیت این کانون‌های فرهنگی هنری استفاده کنند و مسئولان هم ظرفیت‌هایی را برای رشد جوانان فراهم کنند.

 

 

فعالیت 500 کانون فرهنگی هنری مساجد در خراسان جنوبی

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار، مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی نيز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 کانون فرهنگی هنری در استان در حال فعالیت هستند، گفت: کانون های فرهنگی هنری در جوار مساجد فعالیت های ویژه و مختلفي را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه میعادگاههای نماز جمعه مکان هایی هستند که انجام فعالیت های فرهنگی هنری می تواند در آن نقش و تاثيرگذاري بسزایی داشته باشد، ادامه داد: امروز کانون آدينه مصلی بزرگ المهدی به برکت دهه فجر افتتاح شد که امید است مرکزی برای نشر معارف اسلام و قرآن شود.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کانون آدینه با اعتباری بالغ بر 12 میلیون تومان افتتاح شد، افزود: در اين مراکز به کتابهایی که نیاز روز مردم و جوانان باشد نیازمندیم که نهاد کتابخانه های استان برای مرحله اول حدود 300 کتاب را به کانون آدینه اهدا کرد.

 

حجت الاسلام سبزه کار با بیان اینکه به برای تجهيز کتابخانه تمامي کانون های فرهنگي هنري سراسر استان نیازمند کتب جديد و به روز هستیم، گفت: امید است کتابهای کمک درسی و آن دسته از کتاب هايي که مورد نیاز جوانان و مردم است را نهاد کتابخانه های عمومی استان به اين مراکز فرهنگي اهدا کند تا عموم مردم از آن استفاده کنند.

 

وي با اشاره به تجهیزات کانون فرهنگي هنري آدينه بيرجند اظهار داشت: این کانون مجهز به ۶ قفسه کتاب، ۶ میز مطالعه، ۲۴ صندلی مطالعه، ۲ میز اداری، ۲ صندلی گردان، ۸ صندلی راحتی، ۲ دستگاه کامپیوتر و پرينتر است.

 

وي يا تاکيد بر اينکه همزمان با ايام الله دهه مبارک فجر ۳۷ کانون فرهنگی هنری در خراسان جنوبی افتتاح می شود، يادآور شد: کانون فرهنگي هنري آدينه در فضايي به مساحت ۷۰ مترمربع راه اندازي و افتتاح شد.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 520968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha