بدون تقوای جمعی نمی توان نظام اسلامی تشکیل داد

رییس مجلس خبرگان با بیان این مطلب که بدون تقوای جمعی نمی توان نظام اسلامی تشکیل داد گفت: ما به توفیقات بیشتر درپی افزایش تعداد نمانیدگان مجلس اعتقاد نداریم.

 

آیت الله مهدوی کنی، رییس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر تخصص حوزه های علمیه در پرداخت به مباحث مهدوی در جمع خبرنگاران گفت: جامعه اسلامی باید جامعه متذکر در امر ظهور منجی باشد و در این مسیر علاوه بر تذکر بحث مهدویت باید از فداکاران این عرصه نیز تقدیر به عمل آید.

وی درباره ضرورت التزام به تقوای جمعی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان اظهار کرد: تقوای جمعی نیازمندکار اجتماعی است اگر بخواهیم نظام اسلامی داشته باشیم باید در کنار رعایت تقوا، صلاحیت ها، حدود قوانین، شخصیت ها، احترام افراد وکرامت انسانی را نیز رعایت کنیم. اگر رعایت این امور فقط به شیوه فردی باشد نمی توان نظام اسلامی را تشکیل داد.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر التزام به رعایت تقوای جمعی ادامه داد: طرفداران نظام باید در این مسیر صحیح دست به دست هم داده و با تقوا نظام را تقویت کنند و باید توجه داشت راهکار این مهم گذشت معتقدان نظام و کناز گذاردن مسائل شخصی و گروهی است.

آیت الله مهدوی کنی درباره اصولگرایان معتقد و جایگاه آنها در لیست نامزدهای انتخاباتی اصولگرایان گفت: هنوز مشخص نیست اما باید معیار صلاحیت ها باشد نه سهم خواهی، نباید انقلاب را گوشت قربانی کرد بلکه باید صلاحیت ها را معیار گزینش قرار داد.

وی تاکید کرد: ما با اصولگرایان منتقد در صورتی که از معیارها طرفداری کنند موافق هستیم البته باید توجه داشت در مسئله انتخابات نباید به مسیر انتقاد افتاد.

آیت الله مهدوی کنی درباره تاثیر افزایش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دور نهم و تاثیر آن بر گشایش درهای جدید در امور قانونگذاری و موفقیت کشور خاطرنشان کرد: ما اعتقادی به این امر نداریم.

پایان پیام/
 

کد خبر 52126

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha