راه و منطق شهدا را ادامه دهیم/  پایداری در مسیر حق؛ جهاد اکبر است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم یاد شهدا باشیم باید راه و منطق و منش آنان را ادامه دهیم، گفت: شهدا با خدای خود معامله کردند و از تمام آنچه غیر خداست خالی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام علی رضایی شب گذشته ( 17بهمن) در مراسم یادواره شهدای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: لحظه‌ها و عمر انسان خیلی زود می‌گذرد و به تعبیر اصحاب کهف فکر می‌کنیم انقلاب و صحنه‌های عشق و ایثار همین دیروز بود ولی این فرصت و عمر انسان است که می‌گذرد.

 

وی با بیان اینکه همه رسالتی سنگین در قبال شهدا و انقلاب اسلامی دارند، افزود: امروز پایدار بودن و تلاش در مسیر حق و حقیقت و راه شهدا ادامه دادن جهاد اکبر است و این عرصه انسان‌های بسیار بزرگ است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه برای گام برداشتن در این عرصه باید به مسائل تحلیلی و دقیق نگاه شود، گفت: شهدا انسان‌های با ارزش و عظمت هستند که مسئله مرگ و شهادت برای آنان حل شده بود.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه قرآن می‌فرماید «همه مرگ را می‌چشند»، بیان داشت: مرگ پلی برای عبور انسان از دنیایی به دنیایی دیگر است و شهدا از این پل گذشتند اما قبل از آن با خدای متعال معامله کردند.

 

وی تصریح کرد: انسانی که آگاهانه و عاشقانه مانند شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم به جبهه نبرد حق علیه باطل می‌رود از قبل با خدای خود معامله کرده و از تمام آنچه غیرخداست خالی شده است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) فرمود « شهدا در قهقهه مستانه شان و در شادی وصولشان عند ربهم یرزقون هستند»، گفت: ما اسیر خیالات و دنیا و هوای نفسانی شدهایم و نکند خدای نکرده فردا شهدا ما را نشناسند.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم یاد شهدا باشیم باید راه و منطق و منش آنان را ادامه دهیم، افزود: باید برای دفاع از اسلام و قرآن صادق بود و جامعه را به سوی رشد و کمال جلو برد.

 

وی ادامه داد: پست ترین حالات این است که یک مسئول پشت میز بنشیند و احساس فخر و تکبر داشته باشد اما فردا باید برای لحظاتی که پشت میز نشسته است و روی خون شهدا حرکت کرده جوابگو باشد.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعه اسلامی حق مدار است، عنوان کرد: اگر کسی نتواند حق را بگوید قطعاً عمل به حق برای او سخت‌تر است.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر اینکه اگر مدافعان حرم مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم، بیان داشت: عربستان امروز در گرداب یمن گرفتار شده است و باید بداند که با اعزام نیرو به سوریه گور خودش را کنده است.

 

گفتنی است خراسان جنوبی مفتخر به داشتن 14 شهید انقلاب است و این یادواره به همت كانون فرهنگي و پايگاه مقاومت بسيج مسجد امام حسين علیه السلام بيرجند و با همكاری دبيرخانه كانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان جنوبی برگزار شد.

 

همچنين تواشيح مشترک و كار جديد گروه‌های تسنيم و تبيان از گروههای مطرح كشوری در اين مراسم اجرا شد و در پایان از خانواده شهدای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی تجلیل به عمل آمد.

 

 

کد خبر 521376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha